Cicle Mitjà a l’hort del Puig

El divendres 22 de maig, els alumnes de 3r i 4t de l’Escola Miquel Carreras vam fer una sortida al camp a veure una explotació agrícola.
A les 9:30 vam sortir en autocar amb direcció a Castellbell i el Vilar, una petita població de la comarca del Bages. Allà, envoltats de paisatges rurals, vam arribar a l’Hort del Puig, un camp de cultiu ecològic.
Vam esmorzar ràpidament per no perdre temps de l’activitat i ens vam partir en dos grups per poder veure millor tot el que els pagesos fan allà.
Vam veure com cultiven sense herbicides, tapant el terra amb uns plàstics que estan fets en realitat de pell de patata i no contaminen. Vam veure un hivernacle on les plantes no moren congelades per les nits tan fredes. Vam veure un pou i un molí amb el que extreuen l’aigua amb energia eòlica. I també vam tenir temps de fer un tastet de verdura, fruita i llet.
Per acabar, vam tenir l’oportunitat de sentir-nos com uns autèntics pagesos i vam plantar unes cebes amb l’ajuda d’una eina molt curiosa.
Va ser una visita ràpida al camp que ens ha ajudat a entendre el funcionament d’un hort i veure les grans diferències entre el paisatge urbà i el rural. →Fotos