EDUCACIÓ EMOCIONAL

Fa un temps us vam parlar de la icona que en l’horari apareix com una rotllana; vam fer referència al significat de la rotlla na petitona: les rutines i el seu valor educatiu en el dia a dia…

En aquesta ocasió presentem la rotllana gran, la que simbolitza l’espai destinat a l’assemblea. Bàsicament és la sessió que destinem a l’educació emocional; es tracta d’un espai on tractem el tema de les emocions des del punt de vista del coneixement d’aquestes: la seva identificació, el seu nom, la sensació i/o reacció que ens produeixen… per, mica en mica, poder anar associant-les, en la mesura que les puguem identificar, als fets en els quals les hem sentit, en quina era la nostra actuació en aquests fets, quines alternatives d’actuació hi havia que ens haurien pogut portar a un altre resultat, què podem fer ara per superar un mal moment… Un espai per a la reflexió, el diàleg amb l’acompanyament de l’adult i la construcció conjunta d’una actitud per a la vida. Ho fem mitjançant el joc, els contes pensats i triats per aquesta fi…

És ben cert però, que un treball així no és pot circumscriure a una sessió setmanal; com la naturalesa de l’activitat requereix, tractem aquest tema en qualsevol hora i qualsevol moment i amb qualsevol alumne i/o grup d’alumnes que ho requereixi; si les emocions són immediates als fets, perquè el treball tingui sentit, igual d’immediata ha de ser l’atenció que li dediquem. Creiem fermament en què la base de tota educació rau precisament en l’educació emocional, perquè conèixer i saber gestionar les nostres emocions ens permet tenir les actituds més encertades en la vida i una bona actitud i un bon estat emocional sempre precedeixen i acompanyen l’èxit.

Permeteu-nos incloure una cita que ens encanta al respecte de les actituds davant la vida de la M Teresa Abellán Pérez, mestra i psicopedagoga entusiasmada en projectes d’educació emocional que ajudin a millorar l’educació i el benestar personal de les persones:

“La vida ens possibilita poder aprendre de cada relació, de cada activitat, de cada llibre que llegim, de cada posta de sol, de cada conflicte… de tot podem aprendre si és la nostra actitud i obrim el cor i la ment. Cal ser conscients de què i com volem viure, de què aprenem en cada moment, en cada activitat, de què volem aprendre i cap a on dirigim les nostres energies.”

És un tema tan complex com apassionant, cal un treball continu i sense treva i, sobretot, colze a colze amb tots els implicats en aquest fet educatiu; per això ens complau compartir amb vosaltres un enllaç que tracta un aspecte que de ben segur a tots i totes ens ha desestabilitzat en un moment o altre de la nostra vida:

Consells per ensenyar al teu fill a tolerar la frustració. (clica aquí per seguir l’enllaç)

I, el que més ens agrada! compartir amb vosaltres les imatges dels nens en una de les activitats a partir de les quals ens introduïm en el món del coneixement de nosaltres mateixos i les nostres possibilitats de relació; un treball que ha culminat amb la participació desinteressada de tres mares i han fet gaudir i brillar amb el groc  de l’alegria més intensa a tot el cicle.

Sílvia, M. José i Dàlia,

rebeu una abraçada ben forta de tots els nens i nenes d’educació infantil i un petonàs de les mestres que estem encantades de tenir-vos al costat!!!

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>