Tallers de robòtica a Cicle Inicial

A la darrera setmana de trimestre, els dies 7 i 8 d’abril, els vam dedicar a fer  “Tallers de robòtica” a l’escola.

Amb la robòtica es busca treballar d’una altra manera diferents disciplines educatives, catalogades actualment com àrees “STEAM”: ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques.

Vam proposar diferents tasques, a realitzar amb diferents robots, a cada cicle.

Així els i les alumnes de Cicle Inicial, van poder jugar amb tres robots diferents: Zowi, Probot i Mind.

Els Zowis, són petits robots, amb aspecte humanoide als que podien donar-li ordres respecte al seu moviment, el seu aspecte facial o fer-los ballar, a partir d’una aplicació d’una tauleta.

Els Probots, són cotxes als que podem comandar per tal que realitzin el recorregut que desitgem, o bé que realitzin un dibuix geomètric a partir de les dades que introduïm (cm, graus, angles…).

A cicle inicial, van fer dibuixos senzills, però que requerien de la seva habilitat mental, per tal que el dibuix fos l’esperat.

El Mind Designer és un robot que parla! Compta amb dos modes de joc: un per a seguir les seves instruccions per tal d’arribar, en un plafó numèric, al nombre o al resultat de l’operació que els demana i l’altra dibuixar figures geomètriques, posant-li un retolador a la seva esquena i a partir de les indicacions que els nens i nenes li donen.

Van ser uns tastets de robòtica divertits i alhora enriquidors per als alumnes de Cicle Inicial.

VEURE MÉS IMATGES

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *