Prototips per recollir brossa espacial

Durant el projecte de l’univers de cicle superior hem hagut d’anar superant els reptes que ens ha proposat l’expedició espacial Missioses, un grup d’astronautes, liderat per la comandant Lira, que s’ha perdut a l’espai.

Els reptes van consistir en la investigació de determinats elements de l’univers, el sistema solar i la Terra per ajudar-los a ubicar la seva nau dins el cosmos.

Un cop ubicats i orientats amb la ruta de tornada a casa, ens van demanar una última missió: eliminar la capa de brossa espacial que envolta la Terra i que els podia suposar un perill de cara a la fer la reentrada.

Treballant en grups cooperatius, l’alumnat va proposar diverses solucions en forma de prototips que s’ajustessin a la petició, tenint en compte aspectes com la capa de l’atmosfera on orbitaria el prototip, els materials adequats per resistir temperatures i impactes, el funcionament i l’energia de la qual s’alimentaria.

Finalment, amb els prototips dissenyats, els vam construir utilitzant el material de robòtica Lego Spike, per tal de veure una representació de com funcionarien un cop orbitant.

VEURE MÉS FOTOS I VÍDEOS

Desplaça cap amunt
Ves al contingut