2n: Colònies

L’alumnat de 2n vam anar de colònies a la Ruca, una casa situada al municipi d’Avinyó, de la comarca del Bages. Allà ens vam instal·lar durant tres dies i dues nits, juntament amb dos mestres. Durant la nostra estada vam poder gaudir de diferents activitats, tant diürnes com nocturnes, les quals podien ser lliures o dirigides.

La nostra arribada a la casa va ser molt emocionant ja que ens van rebre amb els braços oberts i ens van mostrar les instal·lacions del centre. Després de jugar durant una estona, vam anar a les habitacions per deixar les nostres maletes i decidir on dormiríem. Vam escollir tres habitacions, una era per les noies i les altres dues pels nois.

Després de jugar durant el matí, ens vam dirigir cap als lavabos per rentar-nos les mans i així poder anar al menjador ja que estàvem afamats!

Una vegada ja dinats vam tenir una estona de joc lliure i així agafar energia per poder començar la primera activitat de la tarda dirigida pel monitors, la qual consistia en fer una excursió i recol·lectar romaní dels boscos. Al vespre, ens vam dutxar, vam sopar i ens vam preparar per l’activitat nocturna de joc amb llanterna.

Al dia següent ens vam llevar amb les piles ben carregades per donar pas a un suculent esmorzar. Era molt important menjar molt, ja que ens esperava una excursió una mica llarga al matí al voltant de la casa. La veritat, és que vam quedar bocabadats al contemplar un petit llac mentre escoltàvem la seva història. A més, els nostres monitors ens van deixar uns fulls on hi apareixien imatges sobre excrements, així com petjades d’animals que podíem trobar a la zona. De fet, alguns de nosaltres vam tenir la sort de trobar-ne alguna pel camí i compartir-la amb els/les nostres companys/es i mestres.

Una vegada vam arribar a la casa vam anar a dinar. També vam gaudir moltíssim del dinar! A continuació vam descansar una estona, per després reincorporar-nos a l’activitat dirigida de la tarda: fer ambientadors amb el romaní agafat el dia anterior.

A la nit, tot i que feia una mica de fred, també vam jugar amb llanternes. Aquesta va ser la nostra última nit i estàvem força cansats. Al dia següent ens vam llevar d’hora ja que calia recollir les nostres habitacions i anar a esmorzar.