P3: Les aventures d’una llavor

El passat dimecres 27 de gener la Montse, del servei de medi ambient de l’Ajuntament de Terrassa ens va venir a veure a l’escola. Ens va agradar molt aquesta visita ja que venia carregada de sorpreses: un conte, una activitat i un regal.

La Montse ens va explicar, amb l’ajuda dels seus amics els titelles, el conte de la llavor. A través dels diferents personatges que ens va presentar, vam aprendre com neix una planta a partir d’una llavor.

Després, vam dur a terme l’activitat “les estacions de les llavors” : a partir de cinc activitats o estacions, vam poder classificar llavors pel seu color, forma i mida. També vam poder manipular-les tant amb les mans com amb les pinces. Finalment vam escoltar el so que fan.

Com a cloenda, la Montse ens va fer un regal. Totes i tots nosaltres vam poder plantar la nostra pròpia llavor i ens vam comprometre a cuidar-la molt. Vam plantar tant llavors de bledes com llavors d’algunes de les verdures d’hivern que estem treballant a la classe.

Ens ho vam passar molt bé i esperem il·lusionats i il·lusionades veure com creixen les nostres llavors!