I5: Sortida LAB 0-6

Hola famílies,

Els alumnes d’I5 vam estar de sortida al Lab 0-6 a Manresa. En aquesta sortida vam dur a terme dues activitats: una activitat on vam poder experimentar i jugar amb diferents objectes i elements, i un taller anomenat aigua de colors.

Primerament, vam estar a una sala que hi havia moltes propostes diferents on vam poder fer de científics. Allà hi havia la sala fosca on vam poder jugar amb els lots i diferents objectes i comprovar com la llum pot variar, també hi havia diferents minerals que vam poder observar amb el microscopi, vam pesar amb una balança ampolles amb diferents pesos, vam observar amb lupes elements de la natura com branques, terra, etc., vam jugar amb imants, i altres activitats més. Gràcies a aquesta activitat vam provar, experimentar, raonar, fer hipòtesis, observar i manipular a través del joc.

Després vam fer el taller d’aigua de colors que va consistir a donar-li color a l’aigua amb diferents aliments: la col llombarda, el cogombre, el pebrot verd i vermell, el rave, el julivert, el tomàquet i el raïm negre. Primer vam haver de ratllar, tallar o picar en un morter els diferents vegetals, i després vam anar afegint aigua amb un comptagotes i ho vam remenar. Posteriorment, el vam colar amb un colador i vam introduir el líquid en unes provetes on van poder veure com l’aigua havia adquirit diferents colors en funció del vegetal que havien fet servir. Va estar una activitat molt interessant, ja que ens va fer pensar en com l’aigua pot tenir color segons què afegim.

I un cop acabades les activitats, vam anar al Parc de l’Agulla a dinar i a passar una estona d’esbarjo fins a l’hora de tornar a l’escola.

Va ser una sortida molt interessant on vam gaudir molt fent ciència a través del joc.

Esperem que us agradi tant com ens ha agradat a nosaltres!