VISC L’ESTANY 3

Els alumnes de 3r hem finalitzat el projecte Visc l’Estany. El passat dimarts 15 de maig vam dur a terme la sortida amb l’Escola de Natura per donar per acabat el 3r bloc, el de la primavera. En aquest cas, el tema a tractar era les problemàtiques a la conca lacustre. Podem trobar espècies invasores que afecten tant a les plantes com els animals.

Després de fer un treball previ a l’escola, vam fer la cloenda matinal amb les monitores Ester i Mar. En primer lloc, vam formar grups i ens van repartir unes fitxes on hi havia diferents problemes que podem trobar. Després de repassar-los, vam haver d’exposar-ho als companys. Després vam començar a caminar cap a la zona exterior de l’escola Casa Nostra per tal de visitar un dels animals en perill d’extensió: les nàiades. Durant el camí vam poder observar les cigonyes i les búfales.

Un cop al laboratori, vam poder observar aquests mol·luscos. Ens van explicar que aquí fan que es reprodueixin per reintroduir-los un altre cop. Les nàiades depenen dels barbs i com que cada cop n’hi ha menys, costa més que es reprodueixin en llibertat.

Si voleu veure fotos, a l’apartat de 3r les podeu trobar.