VENDA DE CARGOLS I XAPES

El proper divendres, 31 de maig, els alumnes de 6è de l’escola vendran, com cada divendres a la tarda, cargols per berenar. Però aquest divendres serà especial perquè també vendran xapes dissenyades per alumnes del centre, i tots els beneficis obtinguts aniran en benefici de la lluita contra el càncer.

Al llarg d’aquest curs alguns grups del centre han realitzat xerrades amb l’AECC – Catalunya contra el Càncer Girona. Són programes que treballen hàbits saludables i les emocions amb la finalitat d’instaurar aquests hàbits als nens des de petits.Aquests programes es basen en el Codi Europeu Contra el Càncer.

Els tres programes que ofereixen són els següents:

Menjar bé és divertit (EI-CI)
Programa d’Educació per a la Salut dirigit a nens de 5 a 9 anys, ja que els hàbits alimentaris s’adquireixen, fonamentalment, a la infància i es veuran influenciats pel seu entorn més proper: la família, l’escola i l’entorn social. Es realitza una sessió i consta de dues activitats: una xerrada i un taller sobre l’alimentació.

El bosc encantat (CM)
Programa educatiu per a nens de 7 i 9 anys. L’eix central de la intervenció és la formació i l’entrenament en la gestió de les emocions a través del joc. Es divideix en dues sessions: 1. Coneixement de les emocions i 2. Jugant amb les emocions.

Actua contra el càncer (CS)
Programa de formació a través d’Internet sobre la prevenció del càncer amb joves d’edats compreses
entre 11 i 13 anys. Informació sobre el càncer i hàbits saludables a través de 6 mòduls temàtics: càncer, tabac, alcohol, alimentació, exercici físic i protecció solar.

Com a clausura del treball realitzat amb l’AECC – Catalunya contra el Càncer Girona l’escola ha participat conjuntament en la creació d’unes xapes solidàries que es vendran divendres. Els disseny artístic l’han realitzat els alumnes d’infantil, les frases que acompanyen aquests disseny els alumnes de cicle inicial, els cartells anunciant l’acte solidari els alumnes de cicle mitjà, i els alumnes de cicle superior han estat els encarregats de muntar les xapes retallant-les i premsant-les amb la màquina.

L’AMPA també col·labora activament en la compra dels cargols i ajudant en la jornada de venda.

Un bon treball en equip que de ben segur, amb la vostra col·laboració, ajudarà a contribuir a la lluita contra el càncer.

Moltes gràcies a tothom.

Alumnes i mestres d’escola.