NING-NONG

NING NONG, PRIMERES CANÇONS

L’estona de música a la nostra escola segueix sempre una estructura on es van tenint lloc les diferents activitats i que alterna moments més moguts i altres més relaxats: la benvinguda, la cançó, el moviment, la dansa, l’escolta, la descoberta… Un dels moments més esperats de cada sessió és el Guant de cançons.

És un material molt bonic que ens permet treballar les cançonetes populars catalanes de sempre, que tots els infants haurien de conèixer i cantar de ben petitets. Recordeu que el que es canta de petit mai s’oblida, i aquestes són les cançons que ens cantaven els nostres pares, i que nosaltres cantem als nostres fills i formen part del nostre bagatge humà. Considero molt important també treballar-les a l’aula perquè tenim la sort de ser una escola amb una gran diversitat cultural, i per tant aquestes cançons són l’oportunitat per a molts infants de conèixer millor la nostra cultura i la nostra llengua.

Com el treballem a l’aula? Doncs cantem una cançó per triar i l’infant a qui li toqui pot escollir un personatge del llibre de feltre i enganxar-se’l en un guant per fer-lo ballar mentre cantem la cançó corresponent. Us podeu imaginar que sempre tots volen posar-se el guant!

Aquí teniu un enllaç d’Spotify a les cançons que treballem amb aquest material i també una imatge del llibre/guant perquè el pogueu conèixer.

Ning Nong, primeres cançons de Jaume Barri

Resultado de imagen de ning nong