Butlletí AFA 02

Benvolgudes famílies! Ja estem de ple a la primavera i amb la celebració de Sant Jordi a tocar. Us posem en coneixement de les novetats i activitats de l’AFA.

1/4 SANT JORDI 2023 – Parada de roses

Enguany, els nostres alumnes de 6è tindran una parada de roses a la Plaça Major de Banyoles, el diumenge 23 d’abril. Una altra iniciativa per recollir diners pel seu anhelat viatge de final de curs. Que tingueu molta sort amb la venda de roses i a gaudir de la Diada!

La Diada de Sant Jordi és una festa tradicional que té lloc a Catalunya, cada dia 23 d’abril. En aquest dia, és habitual la tradició d’intercanviar llibres i roses com a forma de celebració. La tradició de les roses es remunta al segle XV, quan els homes regalaven roses a les dones com a símbol d’amor. Pel que fa a la tradició dels llibres, aquesta va començar al segle XX, quan la data va ser associada al Dia Mundial del Llibre, creat per la UNESCO el 1995.

2/4 Treball en equip per aconseguir el millor nou contracte pel servei de menjador i monitoratge per la nostra escola

D’acord amb el que es desprèn de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació (LEC), el servei de menjador escolar s’emmarca en el deure que correspon als poders públics de garantir l’exercici del dret a l’educació, removent els obstacles que impedeixin o dificultin la seva plenitud i promovent les condicions perquè la igualtat en l’exercici d’aquest dret sigui real i efectiva. En aquest sentit, des de 1996 s’ha fet palesa la necessitat socioeducativa que cobreix el servei de menjador escolar.
El servei de menjador ha de formar part del projecte educatiu del centre i s’ha d’integrar en el currículum educatiu i la dinamització d’altres recursos pedagògics existents al centre per part del personal encarregat d’acompanyar els alumnes en l’horari de menjador.

L’horari en el que es presta el servei de menjador se l’ha de reconèixer com a temps educatiu per l’alumnat.

En aquest sentit, i en tant que el servei de menjador és un servei emmarcat dintre del dret a l’educació i aquest dret, en el nostre sistema, és universal i gratuït, segons l’article 10 del Decret 160/1996, de 14 de maig, les AFA poden gestionar el servei de menjador escolar de dues formes:
•    Gestió directa (autogestió)
•    Gestió indirecta (contractació d’una empresa del sector)

El nostre centre, en coordinació entre l’AFA La Draga, la direcció de l’Escola La Draga, el Consell Comarcal, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, així com amb altres AFA representant d’escoles de Banyoles, està treballant amb una fórmula mixta de gestió col·laborativa en la qual es realitzarà un concurs públic vinculat al Consell Comarcal del Pla de l’Estany, en el qual s’escollirà l’empresa contractista que durà a terme el servei integral del menjador de l’escola.

Dins aquest marc contractual, l’AFA La Draga serà la responsable directa del control dels serveis, l’interlocutor directe amb l’empresa contractista, a fi de vetllar pel bon funcionament, així com, aconseguir ser àgils i operatius en la gestió d’incidències, canvis, modificacions i/o millores que es puguin ocasionar.

Es coneix com a serveis:
•    el servei nutricional
•    el servei de la cuina in-situ
•    el servei de la gestió de personal de cuina
•    el servei de manteniment
•    el servei de monitoratge en el temps educatiu destinat al menjador fins a l’inici de les classes de la tarda
•    servei de la gestió econòmica (tramitació dels rebuts del servei).

Al llarg d’aquest mes de març i abril estem acabant de redactar els Plecs Tècnics i Administratius, així com l’estudi de costos que ens acabarà de definir les necessitats específiques del nostre servei i del nostre centre.

Serà a inicis de maig, que es convocarà una Assemblea Extraordinària per tal de fer la revisió dels Plecs i la seva aprovació, per tal de procedir al seu registre al Consell Comarcal del Pla de l’Estany, a fi d’iniciar la convocatòria del concurs al mes de maig.

Tenim la voluntat de tenir un contracte de 4 anys amb un servei de menjador i monitoratge que ens ofereixi qualitat, estabilitat, i possibilitat de totes les millores dia a dia!

3/4 3a JORNADA – VIATGE ESPORTIU COMARCAL 22-23

Ja tenim aquí la 3a Jornada💨
Es un projecte dissenyat perquè en un mateix context esportiu hi participin tant infants d’ I3 fins a 6è de primària, com les famílies acompanyants. Constituït per diferents jornades multiesportives en horari de caps de setmana, amb la finalitat de reforçar el vincle i la relació entre les famílies assistents, i sobretot, gaudir d’unes matinals d’esport, diversió i activitat física.

Amb aquest projecte es dona suport a l’educació a temps complet, ja que nombrosos estudis científics manifesten l’aprenentatge en tots els àmbits de la vida quotidiana, i entre ells hi podem trobar: les activitats extraescolar, fent esport, anant d’excursió un diumenge, etc. És per aquest motiu que a través de les jornades multiesportives del Viatge Esportiu Comarcal amb origen a les pròpies escoles, es vol donar visibilitat i apoderament a les famílies com a part del procés de formació i creixement dels seus fills i filles.

🗓️ Dia: Diumenge 7 de maig de 10.30 a 12.30 h

📍 Lloc: Escola La Draga

🕰️ Hora: De 10.30 a 12.30 h

🏐 Temàtica: Colpbol (Saber-ne més)

📝 Inscripció online

💡Més informació

Ens veiem per les escoles!

4/4 A l’ESPERA DE TENIR EL NOU LOGOTIP GUANYADOR DE L’AFA!

Després de la votació de tota la comunitat de famílies, aquest mes d’abril les/els mestres i alumnes de Cicle Superior de l’escola escolliran també un dels dos dissenys per tal de fer més participativa la tria!
Fins aquest moment, la participació ha estat molt bona!! Heu votat un 78% de les famílies; les votacions estan molt igualades, això és reflex que els dos logotips representen els nostres valors i la nostra escola!
Agraïm a tothom que ha participat en el procés i ha aportat les seves opinions.
Aquest proper mes de maig ja tindrem el nostre logotip!