COEDUCACIÓ: LES JOGUINES

A la comunitat de mitjans a l’hora de tutoria hem jugat a Barbies i Kens i a cotxes de manera lliure. Ens n’hem adonat que a l’hora de jugar hi continua havent molts estereotips de gènere: la majoria de nenes prefereixen jugar a Barbies, mentre els nens prefereixen els Kens o mirar-s’ho des de lluny ja que jugar a “nines” no és per a nens. També hi han estat presents alguns comentaris sexuals de nens fent referència a les Barbies.

Tot i que s’han produït avenços, encara queda molt camí per recórrer i molta feina per fer si volem educar als i les infants per evitar els estereotips sexistes. Des de l’escola, ho seguirem treballant des de diferents aspectes, àmbits i moments.

Cal que els infants es puguin desenvolupar com a persones independentment del seu gènere, que siguin lliures per trobar-se a ells/es mateixos/es. Som nosaltres mateixos/es els que podem fer que això canviï, evitant reproduir rols ni estereotips.

Una bona acció coeducadora és fonamental per prevenir la violència masclista i LGTBIfòbica, per reduir conductes de risc i per facilitar la detecció prematura de relacions abusives.

Per tot això, és important que des de casa i des de l’escola treballem junts/es cap a la mateixa direcció.

Seguim!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *