Estratègia digital de l’escola Joaquim Ruyra
Diagnosi:
Les eines utilitzades per realitzar la diagnosi del centre són el SELFIE i SELFIE FOR TEACHER. Aquestes eines estan desenvolupades per la Unió Europea i ajuda als centres a fer una diagnosi sobre l’ús pedagògic de la tecnologia al centre. Genera qüestionaris per l’equip directiu, professorat i alumnat.Tanmateix, es recullen informacions sobre l’ús de la tecnologia a les aules i es fan reunions amb el grup impulsor per valorar les dades recollides.A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els punts forts i punts febles que ens permeten plantejar els objectius de l’estratègia digital.
Objectius principals:
- Compartir l’Estratègia Digital de Centre amb el claustre, l’alumnat i la resta de la comunitat educativa
- Impulsar la creació de continguts digitals assegurant-ne el caràcter competencial, inclusiu i transversal.
- Fomentar l’avaluació i la retroalimentació amb eines digitals per afavorir les pràctiques d’avaluació.
- Promoure l’ús d’eines digitals que desenvolupin de manera globalitzada la competència digital de l’alumnat.
- Fomentar la capacitat creativa de l’alumnat en la utilització de les eines digitals.
Actuacions:
EIX | OBJECTIUS OPERATIUS | ACTUACIONS |
CENTRE | Oferir formació digital bàsica a les famílies i continuada al professorat. | Formació digital inicial al nou professorat. |
Formació digital continuada al professorat. | ||
Formació digital bàsica a les famílies. | ||
Compartit l’Estratègia Digital de Centre amb el claustre, l’alumnat i la comunitat educativa. | Revisió i actualització del PEC i les NOFC. | |
Redacció de l’estratègia digital de centre. | ||
Garantir la seguretat i privacitat de les dades de l’alumnat de l’escola. | Revisió de la compartició al Drive | |
Establiment de pautes que promoguin la seguretat i privacitat de les dades. |
EIX | OBJECTIUS OPERATIUS | ACTUACIONS |
DOCENTS | Dissenyar accions formatives i d’assessorament del professorat en relació a la creació de continguts digitals. | Creació de continguts digitals en els plans de formació. |
Selecció d’entorns de creació de continguts digitals. | ||
Recull de models i exemples de programacions didàctiques que incorporen continguts digitals. | ||
Potenciar l’intercanvi d’experiències pel que fa l’ús de la tecnologia per garantir la col·laboració entre docents. | Creació d’un espai virtual que permeti compartir les activitats, continguts digitals i seqüències didàctiques. | |
Organització d’accions col·laboratives per al professorat amb l’objectiu d’elaborar noves pràctiques d’ensenyament i aprenentatge. | ||
Compartició de bones pràctiques entre la comunitat educativa i incentivar el seu ús i participació. | ||
Distribuir els continguts i eines digitals a primària i infantil. | Elaboració d’un cronograma de les eines digitals per nivells | |
Disseny de cada proposta educativa inclouent una competencia digital (mínim una). | ||
Elaborar propostes d’avaluació i retroalimentació amb eines digitals. | Redacció de criteris en la utilització d’eines per a l’avaluació digital . | |
Disseny de cada situació d’aprenentatge inclouent retroalimentació digital (mínim una) | ||
Afavorir l’autoavaluació i coavaluació digital de l’alumnat. | Creació d’un banc de rúbriques digital per nivell i àrea | |
Compartir les rúbriques d’avaluació a l’entorn virtuasl d’aprenentatge a partir de cicle mitjà |
EIX | OBJECTIUS OPERATIUS | ACTUACIONS |
ALUMNAT | Construir nou coneixement mitjançant l’ús de les eines digitals. | Creació de situacions d’aprenentatge al classroom a partir de cicle mitjà. |
Introducció de recerques guiades o tractament de dades a totes les situacions d’aprenentatge. | ||
Utilització d’eines bàsiques de text, imatge, video i multimedia a les situacions d’aprenentatge. | ||
Establir criteris i utilitzar eines per a l’avaluació digital de l’alumnat. | Creació d’una rúbrica amb nivells de gradació de la competència digital de l’alumnat. | |
Disseny i compartició d’activitats d’avaluació de la competéncia digital de l’alumnat | ||
Conscienciar sobre el comportament responsable en l’ús de les tecnologies per garantir la seguretat a la xarxa. | Creació de situacions d’aprenentatge, per cicles, sobre hàbits saludables en tecnologia. | |
Disseny d’infografies per cicles sobre seguretat en les xarxes | ||
Promoure activitats de creació digital i treball col·laboratiu. | Disseny i compartició d’activitats creatives amb eines digitals. | |
Creació de jocs digitals per part de l’alumnat (cicle superior). | ||
Participar en entorns de comunicació per compartir la informació. | Creació d’espais de compartició i comunicació entre l’alumnat | |
Realització d’articles per la pàgina web de l’escola. |