Estratègia digital de l’escola Joaquim Ruyra

Estratègia digital de l’escola Joaquim Ruyra

Diagnosi:

Les eines utilitzades per realitzar la diagnosi del centre són el SELFIE i SELFIE FOR TEACHER. Aquestes eines estan desenvolupades per la Unió Europea i ajuda als centres a fer una diagnosi sobre l’ús pedagògic de la tecnologia al centre. Genera qüestionaris per l’equip directiu, professorat i alumnat.Tanmateix, es recullen informacions sobre l’ús de la tecnologia a les aules i es fan reunions amb el grup impulsor per valorar les dades recollides.A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els punts forts i punts febles que ens permeten plantejar els objectius de l’estratègia digital.

Objectius principals:

  1. Compartir l’Estratègia Digital de Centre amb el claustre, l’alumnat i la resta de la comunitat educativa
  2. Impulsar la creació de continguts digitals assegurant-ne el caràcter competencial, inclusiu i transversal.
  3. Fomentar l’avaluació i la retroalimentació amb eines digitals per afavorir les pràctiques d’avaluació.
  4. Promoure l’ús d’eines digitals que desenvolupin de manera globalitzada la competència digital de l’alumnat.
  5. Fomentar la capacitat creativa de l’alumnat en la utilització de les eines digitals.

Actuacions:

EIX OBJECTIUS OPERATIUS ACTUACIONS
CENTRE Oferir formació digital bàsica a les famílies i continuada al professorat. Formació digital inicial al nou professorat.
Formació digital continuada al professorat.
Formació digital bàsica a les famílies.
Compartit l’Estratègia Digital de Centre amb el claustre, l’alumnat i la comunitat educativa. Revisió i actualització del PEC i les NOFC.
Redacció de l’estratègia digital de centre.
Garantir la seguretat i privacitat de les dades de l’alumnat de l’escola. Revisió de la compartició al Drive
Establiment de pautes que promoguin la seguretat i privacitat de les dades.
EIX OBJECTIUS OPERATIUS ACTUACIONS
DOCENTS Dissenyar accions formatives i d’assessorament del professorat en relació a la creació de continguts digitals. Creació de continguts digitals en els plans de formació.
Selecció d’entorns de creació de continguts digitals.
Recull de models i exemples de programacions didàctiques que incorporen continguts digitals.
Potenciar l’intercanvi d’experiències pel que fa l’ús de la tecnologia per garantir la col·laboració entre docents. Creació d’un espai virtual que permeti compartir les activitats, continguts digitals i seqüències didàctiques.
Organització d’accions col·laboratives per al professorat amb l’objectiu d’elaborar noves pràctiques d’ensenyament i aprenentatge.
Compartició de bones pràctiques entre la comunitat educativa i incentivar el seu ús i participació.
Distribuir els continguts i eines digitals a primària i infantil. Elaboració d’un cronograma de les eines digitals per nivells
Disseny de cada proposta educativa inclouent una competencia digital (mínim una).
Elaborar propostes d’avaluació i retroalimentació amb eines digitals. Redacció de criteris en la utilització d’eines per a l’avaluació digital .
Disseny de cada situació d’aprenentatge inclouent retroalimentació digital (mínim una)
Afavorir l’autoavaluació i coavaluació digital de l’alumnat. Creació d’un banc de rúbriques digital per nivell i àrea
Compartir les rúbriques d’avaluació a l’entorn virtuasl d’aprenentatge a partir de cicle mitjà
EIX OBJECTIUS OPERATIUS ACTUACIONS
ALUMNAT Construir nou coneixement mitjançant l’ús de les eines digitals. Creació de situacions d’aprenentatge al classroom a partir de cicle mitjà.
Introducció de recerques guiades o tractament de dades a totes les situacions d’aprenentatge.
Utilització d’eines bàsiques de text, imatge, video i multimedia a les situacions d’aprenentatge.
Establir criteris i utilitzar eines per a l’avaluació digital de l’alumnat. Creació d’una rúbrica amb nivells de gradació de la competència digital de l’alumnat.
Disseny i compartició d’activitats d’avaluació de la competéncia digital de l’alumnat
Conscienciar sobre el comportament responsable en l’ús de les tecnologies per garantir la seguretat a la xarxa. Creació de situacions d’aprenentatge, per cicles, sobre hàbits saludables en tecnologia.
Disseny d’infografies per cicles sobre seguretat en les xarxes
Promoure activitats de creació digital i treball col·laboratiu. Disseny i compartició d’activitats creatives amb eines digitals.
Creació de jocs digitals per part de l’alumnat (cicle superior).
Participar en entorns de comunicació per compartir la informació. Creació d’espais de compartició i comunicació entre l’alumnat
Realització d’articles per la pàgina web de l’escola.