Cultura digital

  • Desplegament curricular de la competència digital de l’alumnat
    L’assoliment de la competència digital de l’alumnat és un dels objectius principals de l’EDC. Aquest assoliment s’ha d’aconseguir de forma transversal amb la implicació de totes les matèries o àmbits. Per aquesta raó cal que el centre planifiqui el seu desplegament i la seva avaluació en els diferents nivells i cursos.
  • Descripció dels serveis digitals que s’ofereixen a alumnes, professorat i famílies, i procediments de gestió:

Serveis digitals propis del centre : correu electrònic corporatiu, classroom. Aplicacions educatives

Serveis digitals externs al centre: plataformes d’ajuts de l’Ajuntament (el centre dona assessorament a les famílies.

Procediment d’alta d’usuaris:

 Alumnat: coordinadora d’informàtica a través del generador de contrasenyes de Gsuit quan siguin massius o bé individualment en la matrícula viva.) , professorat (la direcció del centre generarà els usuaris interns) i família(l’administrativa o la TIS ajudaran a la família a donar-se d’alta en classDojo i el mestre tutor/a l’afegirà a la classe corresponent)

Acords d’ús de la plataforma EVA( entorno virtual d’aprenentatge): Classroom (alumnat) segons programacions curriculars de cada nivell, Moodle (professorat) segons les formacions oficials del Departament i consorci d’Educació.

Organització de la documentació digital del centre. El centre seguirà el sistema d’arxiu proposat pel Departament segons del “Pla d’arxiu Joaquim Ruyra” els documents es guarden localment en una carpeta de la qual el Departament fa còpies de seguretat regularment. Per que fa als documents electrònics es farà servir la plataforma eCentres també del Departament d’Educació.

Gestió de les aules informàtiques, dels carros d’ordinadors i dels ordinadors de préstec, etc. Estarà a càrrec

  • Acolliment digital dels alumnes, docents i famílies de nova incorporació:

Planificació de la incorporació de nou alumnat al centre en temes digitals:

A les reunions d’inici de curs i/o amb les reunions individuals de tutoria s’informa a les famílies:

  1. Usuari i contrasenya que els donarà accés a classroom i als materials didàctics.
  2. Autorització de drets d’imatge de l’alumnat.
  3. Autorització d’ús de dispositius.
  4. Despeses relacionades pels alumnes que no són Pla de Xoc.
  5. Formes de comunicación i ús de ClassDojo
  6. Pàgina web del centre enllaç amb xarxes socials del centre: Instagram , Facebook.
  7. Normes relatives a l´ús dels mòbils dins del centre per part de l’alumnat.

 

Planificació de la incorporació de nous docents en temes digitals:

Quan arriba professorat al centre a principi de curs es fa una reunió conjunta i una altra individual. En aquestes reunions s’expliquen:

  1. Ús del correu corporatiu i documentación interna.
  2. Formes de comunicación internes: formals i informals.
  3. Ús de dispositius del centre tant del professorat com de l’alumnat.
  4. Ús de fotocopiadores
  5. Pagina web del centre i xarxes socials.
  6. Documentació del centre. Autoritzacions que signen les famílies.
  7. Serveis del centre.
  8. Formació indispensable FIC i ús de classroom i ClassDojo
  9. Normes en relació de dispositius per part de l’alumnat dins i fora del centre en horari escolar i complementari.

 

  • Comunicacions amb la comunitat educativa:
  1. Les comunicacions més ràpides amb les tutors/es escolars es faran a través de ClassDojo.
  2. El centre també pot enviar comunicacions en paper quuan ho consideri oportú. Però es prioritzarà l’ús del correu electrònic i de l’aplicació ClassDojo. També per demanar cita amb tutories i/o amb direcció. Subsidiàriament també es pot utilizar el telèfon del centre.
  3. EL professorat entre ells/es i amb la dirección del centre es comunicarà principalmente per email, per comunicacions ràpides pot utilizar el whatsap de l’escola. En cas de Baixa médica aquesta s’enviarà en pdf a l’email de l’escola a la major brevetat posible, i es comunicarà per whatsap al cap d’estudis.Per comunicacions amb les famílies el professorat prioritzarà classDojo i email i en cas d’emergència s’utilitzarà el telèfon, dada que totes les famílies tenen l’obligació de tenir actualitzada i operativa.
  4. Els professionals del servei de menjador i extraescolars també tenen a la seva disposició els mateixos mitjans de comunicacio: classDojo, email i telèfon.
  5. Passsar llista: els tutorts/es passaran llista a través de l’aplicació classDojo i faran costar el motiu del retard i /o absència, aquesta llegenda serà visible per les famílies de forma individual. Els monitors del menjador passaran llista amb un excel al drive. La TIS portarà un control mensual de les absències i instarà la tutoria per iniciar el protocol corresponent en cas d’absències continuades injustificades.
  • Portals web i xarxes socials:

El centre utilitzarà també Instagram i facebook per a fer comunicats: informacions generals (portes obertes, beques i ajuts, sortides i colònies, i fotografies de les activitats destacables del dia a dia de l’escola), aquestes informacions també s’acostumen a difondre a través de CalssDojo. El manteniment  de facebiook i Instagram está a càrrec de l’equip directiu del centre.

La pàgina web del centre té tota la informació general del centre i apartats relatius a serveis documentació cicles i cursos. La part institucional està mantinguda per l’equip directiu i la part més pedagògica pels coordinadors/es de cicle i Mestres del grup impulsor digital. També es troben a disposició de les famílies la documentació i els models d’autoritzacions; horaris i calendari escolar, serveis que ofereix el centre  i altres informacions rellevants.

 

  • Acords o protocols de centre referents a l’EDC:
  1. Ús de dispositius de propietat del centre: El centre posa a disposició dels alumnes tauletes i/o portàtils(CS) d’ús individual dins del centre. Aquests dispositius són per a ús exclusivament educatiu i no es poden fer servir programari ni aplicacions no autoritzades pel centre. Així mateix les famílies es faran responsables dels desperfectes que els seus fills/es puguin ocasionar en l’esmentat maquinari mitjançant la signatura d’un full de Compromís on es detalla el preu del dispositiu, funda carregador i altres possibles elements.
  2. Ús de dispositius propietat de l’alumne. Com a norma general estan prohibits, tan portar-los com utilizar-los. Donat que l’alumne té a disposició altres elements per comunicar-se dins del centre es considera innecessari i distorsionador el fet que els alumnes de 3 a 12 anys portin smatphones i/o altres dispositius al centre o a les seves activitats. Excepcionalment podran deixar el dispositiu sota la custodia de la mestra i recollir-lo a la sortida de l’escola sempre prèvia autorització de la família tot i explicant el motiu .
  3. Pel que fa a l’ús de dispositius a casa l’escola recomana a les famílies limitar el temps de pantalla, fer-ho sempre sota la seva supervisió i instal·lar un sistema de control parental (tipus family link de google) per a evitar problemes de frau, pornografia, estafes i altres perills de la xarxa.
  4. El centre disposa d’un entorn Google en el DRIVE del qual hi ha les carpetes amb diferents nivells de permisos on es guarda la documentació pedagògica i de funcionament de l’equip pedagògic del centre.