TEATRE DE 5è!

L’alumnat de 5è us compartim la nostra experiència amb el teatre:

5è A:

Benvolgudes lectores i lectors,

Com vam crear l’obra de teatre de 5è? Primer vam fer idees d’escenes i vam escriure un petit resum de cada idea. Vam fer parelles i després ens vam ajuntar amb una altra parella i ens vam repartir les escenes. Seguidament, les vam començar a escriure en un ordinador. Mentre escrivíem el guió decidíem com seria cada personatge i qui seria qui. Hi havia molts personatges com per exemple: càmera, tècnic, assistent o el director i molts altres més…

També vam pensar quina roba necessitava cada personatge i vam preparar els accessoris a classe. Algunes coses les vam demanar a les nostres famílies. Per així aconseguir que tothom tingués la roba i tot preparat pel teatre. Vam necessitar molta cartolina, cartró, temps i molta creativitat!

Per preparar la funció vam haver de fer diversos assajos. Al principi els fèiem llegint el guió. Fins que, a poc a poc, vam poder fer-ho sense paper. Hi havia algunes vegades que ens costava, però ens intentàvem ajudar als uns als altres. Vam començar a fer assajos generals la mateixa setmana de la funció.

Divendres 26 de gener vam representar l’obra de teatre a l’alumnat de 6è i les nostres famílies. Estàvem tots dels nervis! Hi va haver algun moment que tot semblava un desastre, perquè tothom jugava i cridava. Però amb l’ajuda de les mestres ens vam anar calmant. A més, hi havia persones que s’havien de canviar molt ràpidament, perquè sortien en escenes seguides. Feia molta vergonya amb el públic! Al final, la veritat, tot va anar molt bé i les nostres famílies i mestres ens van felicitar per l’actuació i tota la feina.

5è B:

Benvolguts lectors i lectores,

Som els alumnes de 5è. Divendres 26 de gener vam executar la nostra obra de teatre. Es titula:

TALLEU, ÉS DOLENTA!

Per crear la nostra obra de teatre, vam començar fent dos grups i vam pensar moltes idees diferents. Vam decidir que faríem deu escenes, cadascuna tenia una història i un títol diferent: Romans, reis i reines, hackers, extraterrestres, Harry Potter, superherois, por, naufragi i les notícies. A més de la presentació.

La historia de “TALLEU, ÉS DOLENTA!” tracta d’un director molt xulesc i molt poc treballador. Així doncs, cada dos per tres canvia de guió, història, actors… de tot! Quan el director no hi és, tot va molt bé; però quan torna, tot és un desastre. El director treballa amb:

• Una ajudant que és molt bona fent la seva feina.
  • El tècnic que està fart de dir “talleu, és dolenta”.
  • El càmera que pensa que això és un desastre, igual que tothom menys el director, és clar.
  • Els actors i les actrius que fan un personatge diferent a cada escena.

Ens va costar fer algunes de les disfresses del teatre. Com per exemple la del drac, perquè fer aguantar la cua era difícil. I també vam tenir complicacions fent el casc, les dents i la càmera. Ho vam aconseguir sent molt creatius i treballant en equip. El vestuari el vam portar l’última setmana.

Assajàvem al gimnàs de l’escola, les dues classes juntes. Vam començar a assajar al gener per preparar-nos per la gran representació davant de les famílies. L’últim dia, primer es va fer un assaig general al matí amb els alumnes de 6è de l’escola. I a la tarda, a les 19h, vam fer l’obra de teatre davant les nostres famílies. Quan estàvem a l’escenari teníem molts nervis, perquè hi havia molta gent! També estàvem nerviosos, perquè no sabíem si els agradaria la nostra obra, si els faria gràcia, si riurien, si li trobarien el sentit… Però al final, tot va sortir molt bé, els alumnes de 6è i les famílies ens van felicitar i es van divertir.

Moltes gràcies a tothom que ens va ajudar i venir a veure. També als que vau col·laborar amb la taquilla inversa per les nostres futures colònies de 6è.

Podeu visualitzar una foto de cada escena en aquest enllaç: Fotos teatre

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *