Menús

MENÚ GENER’24_Escola JAUME BALMES

MENÚ FEBRER’24_Escola JAUME BALMES

DINARS COMPARTITS al nostre menjador

Com segurament sabeu, des del curs 2017/2018 hem començat a proposar i a oferir invitacions a les famílies dels alumnes que fan ús del servei de menjador de l’escola, per dinar en el nostre menjador. Amb la finalitat de que aquestes puguin veure com és el nostre servei ben de prop. Conèixer com és el nostre dia a dia, a més d’aprofitar l’oportunitat que els pares o mares que vinguin puguin compartir l’àpat amb els seus fills/es.

L’oferiment ha tingut una molt bona resposta per part de les famílies, en total han volgut compartir amb nosaltres un migdia 23 famílies. L’assistència s’ha fet entre el mesos de febrer i maig. Per part nostra ens satisfà aquest fet i ens satisfà que hi hagi interès per participar de la proposta. No cal dir que estem encantats d’ambdues coses.

Hem observat que l’experiència resulta molt enriquidora per totes les parts. Probablement qui més en gaudeix són els usuaris del menjador, els nens i nenes que diàriament, o de manera habitual per ser més precisos, dinen a l’escola. Ho viuen amb molta il·lusió.

Del que es tracta és de fer un acompanyament durant un migdia. El pare o la mare que ve a dinar amb nosaltres està amb el seu fill, filla o fills compartint taula. És una molt bona oportunitat per compartir també una estona diferent plegats.

Si haguéssim de definir amb una paraula només les visites que hem rebut seria: boniques. Veiem als nens contents, orgullosos, motivats i feliços de gaudir del moment. Per nosaltres és un autèntic plaer poder contribuir, poc o molt, a què aquests instants siguin possibles.

Des d’aquí volem agrair de tot cor a les famílies que han participat l’interès mostrat per la nostra proposta i convidar a afegir-se a les que encara no ho han fet.

Tenint en compte la nostra tasca educativa, no ens hem d’oblidar ni volem obviar tot el que fa referència a l’alimentació i als hàbits alimentaris. Per tant, cal que tinguem ben present que els àpats són un bon moment per posar en pràctica tantes i tantes coses positives i fomentar tants i tants valors.

Tots els entesos en la matèria estan d’acord en els avantatges que ofereix menjar en família, en comunitat, i estan d’acord també en la conveniència de deixar de banda qualsevol factor que interrompi o anul·li la comunicació entre qui comparteix taula: televisió, telèfons o qualsevol dispositiu similar, per posar alguns exemples. Inclús hi ha qui opina que menjar en família és un possible factor per evitar sobrepès en nens i adolescents. I una bona alimentació és primordial, naturalment.

Compartir, paraula clau que surt diverses vegades en aquestes línies. Menjar en comunitat afavoreix la socialització, sense cap mena de dubte. Tinguem-ho present.

Equip del menjador