PER QUÈ ELS ÀNECS NO PORTEN JAQUETA? ENS PREGUNTEM ELS INFANTS DE I4

Aquest mes de febrer a I4 hem treballat una situació d’aprenentatge del “Per què els ànecs no porten jaqueta?”.

 

Vam fer una sortida per anar-ho a veure en directe al canal prop de l’escola. La sorpresa va ser quan els alumnes van veure’ls a l’aigua tot i fer fred. Tot seguit, els infants, per parelles, van respondre una enquesta observant si estan a l’aigua o al terra, si van sols o junts amb més ànecs, si tenen calor o fred i si porten jaqueta o no.

En una altra sessió van fer un experiment posant aigua en pipetes i deixant caure unes gotes a sobre de diferents materials (suro, plàstic, roba, paper, plomes d’ànec, pedretes,…), en acabar l’experiment van classificar els materials en si es mullen o no es mullen, perquè aquests últims són impermeables. També van fer un mural entre tots on van escriure  per parelles una paraula de les parts de l’ànec.

Tots els i les alumnes de I4 han gaudit de l’aprenentatge juntament amb la sortida que ens ha permès adquirir coneixements tenint en compte l’entorn proper.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>