CELEBREM CARNESTOLTES!

Un any més el Claustre del Guerau celebrem Carnestoltes fent festa i xerinola!

A la web de cada bloc hi trobareu moltes més fotografies dels nens i nenes. Estaven tots/es guapíssims i guapíssimes!

BON CARNESTOLTES!

EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA A L’ESCOLA

A l’Escola treballem l’educació visual i plàstica amb moltes tècniques diferents. També fem un treball específic de diferents artistes.

L’art és la filosofia que reflecteix un pensament. Antoni Tàpies

Innovamat a l’Escola

Tal i com ja sabeu, els i les alumnes de 1r a 4t treballen les Matemàtiques amb Innovamat. Un proposta que aposta per un aprenentatge competencial i amb sentit didàctic dels conceptes matemàtics a través del Laboratori dels Nombres, de les Aventures i de la Plataforma.

 

MAQUETES CIRCUIT ELÈCTRIC

Els/les alumnes de 5è en el projecte de l’electricitat han fet unes maquetes amb circuit elèctric genials, així que volem que veieu com han quedat en l’enllaç del següent vídeo.

Esperem que us agradi i gràcies per tota la vostra col·laboració.

 

VÍDEO MAQUETES CIRCUIT ELÈCTRIC 5è:

https://youtu.be/ML4WMV6WcWQ

Lectura silenciosa a l’Escola

Cada matí tots els nens i nenes des de P3 a 6è fan lectura silenciosa en arribar a l’aula. L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer i utilitzar de manera apropiada tant la llengua catalana, com la llengua castellana, així com la llengua anglesa, i desenvolupar hàbits de lectura.

La lectura autònoma permet:

  • L’adaptació al propi ritme de l’alumne.
  • L’adquisició d’un millor nivell de lectura per a l’aprenentatge i l’estudi.
  • L’execució tècniques i estratègies treballades anteriorment.
  • La millora l’ortografia (per la pràctica de la via lèxica)

A més, els docents són models de lectura.

“L’animació a la lectura s’ha de fonamentar en l’establiment d’una relació de plaer entre els infants, els llibres i l’adult que transmet allò que estima” Michèle Cochet.

“Si vols un adult amb un pensament creatiu, de petit explica-li contes; si el vols, a més, savi, explica-li més contes”. Albert Einstein.

Aquesta setmana celebrarem el DENIP

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau es practica a escoles de tot el món, el 30 de gener de cada any (aniversari de la mort de Mahatma Gandi).

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.

Enguany, al Guerau de Liost, el celebrarem aquest divendres 29 de gener. Podreu veure un recull de les activitats que han dut a terme els vostres fills i filles als blocs dels seus cursos.

Arriba la màgia del Nadal

Des d’avui i fins dilluns de la setmana vinent a les portes d’entrada de l’Escola hi trobareu unes bústies molt especials que ens ha fet arribar els ajudants dels Reis i del Pare Noel, a través de l’AMPA, perquè hi pugueu posar les vostres cartes!

ANIMEU-VOS A PORTAR-LES BEN AVIAT!