El procés lector d’I5. 3r trimestre.

Els infants d’I5 continuem amb el nostre procés lector: a través del treball diari i sistemàtic d’habilitats prelectores, la consciència fonològica, la llengua i els contes, l’escriptura, les habilitats visuals, les habilitats motrius i el cos callós.

Durant aquest tercer trimestre, hem continuat reforçant els nostres aprenentatges de mica en mica a través de diferents propostes les quals han anat augmentant progressivament de dificultat.

A continuació compartim amb vosaltres una mostra de les diferents propostes d’activitats que hem anat treballant:

La setmana JOAN MIRÓ a I3

Joan Miró va ser un artista català molt conegut. Feia pintures, escultures, ceràmica, mosaics, entre moltes coses més. Sempre utilitzava sis colors en la seva obra: el groc, el negre, el blau, el vermell, el taronja i el verd. A més, els seus dibuixos semblaven fets per nens i nenes com nosaltres! És per aquest motiu que els infants de les classes de les marietes i les papallones hem dedicat la setmana a descobrir el seu art.

  • Iniciem el petit projecte descobrint l’artista: a poc a poc ens hem anat endinsant en la seva vida.
  • Hem realitzat una proposta encaminada al treball dels ulls, elements molt presents en les seves obres. Hem conversat sobre les nostres mirades tot observant fotografies dels nostres ulls i hem confegit un mural molt especial on els hem dibuixat tenint presents les seves característiques (formes, colors, mides…) com també els hem provat de dibuixar a l’estil Miró.
  • Ens hem apropat a la seva obra Autoretrat i hem creat la nostra pròpia versió del quadre que ens ha sigut molt enriquidor per acabar d’aprofundir en el treball de la figura humana.
  • També hem volgut treballar el volum i per fer-ho hem recreat a petita escala una de les seves escultures més importants: la dona i l’ocell.
  • A més hem descobert que pintava de diverses maneres: amb pinzells, amb els dits, amb les mans, els peus, amb escombres…  I que utilitzava diferents tècniques com la dels regalims i la dels esquitxos. Per aquest motiu hem realitzat dos tallers “Pintem amb les mans i pintem amb els peus” tot gaudint de les sensacions que ens produeix pintar amb les nostres extremitats.

Tot i que ha estat breu, hem gaudit plenament descobrint el món de l’art de MIRÓ.

TOTES I TOTS TENIM UNA/UN PETIT ARTISTA DINS QUE ENS FA AFLORAR LES EMOCIONS!

Joan Miró a I3A

Joan Miró a I3B

ENCÉN ELS TEUS SENTITS.

La paraula sinestèsia es refereix a un fenomen d’unió de sensacions. Això es tradueix en el fet que algunes persones experimenten sentits barrejats, per exemple, veure colors mentre escolten una cançó, apreciar sabors mentre algú parla o podrien sentir una cosa aspra que frega la seva mà cada vegada que olora una flor.

T’ha succeït alguna vegada?, bé, nosaltres vam voler experimentar i esbrinar en aquest taller dels sentits si podíem viure aquest fenomen. Som sinestèsiques? La resposta és NO, cap de les persones que vam fer aquesta activitat, va tenir sensacions de fenomen sinestèsia, però van descobrir que experimentar és divertit. Va ser una tarda dolça, amarga, salada, agra, suau, de colors, en blanc i negre, musical, picant, cruixent, tova, aspra i plena de sentit 😉

 

 

Què ens espera a 1r?

Arriba el final de curs i un canvi d’etapa pels infants d’I5.

La setmana passada els infants de 1r van venir a les aules d’I5 i ens van convidar a anar a la seva classe per presentar-nos l’espai, les diferents aules a les quals van i resoldre neguits que tenim.

Estem molt contents i emocionats d’haver conegut els nous espais, i agraïm molt les respostes i explicacions als nostres neguits sobre el curs vinent.

Feu clic a la següent fotografia i veureu com ho hem descobert:

Moltes gràcies companys/es de 1r, ens veiem al setembre!

La plàstica d’I5. 3r trimestre.

Durant aquest trimestre els infants d’I5 hem fet diverses activitats de plàstica on hem pogut consolidar algunes de les tècniques emprades durant tot el curs, com: el dibuix al natural, pintar amb aquarel·la, grafisme creatiu, pintar amb pintar lliurement…

Com també hem descobert una nova pintora i escultora: Niki de Saint Phalle. 

A continuació podreu veure una petita mostra de les diferents propostes fetes:

I5A

I5B

Coopgo: Un tancament emotiu i solidari

Avui, a l’Escola Guerau de Liost, hem celebrat un acte de cloenda molt especial que ha comptat amb la presència de destacades autoritats locals i representants de la comunitat. Ens han acompanyat el regidor d’Educació i la regidora de Promoció Econòmica, un representant de l’Associació Protectora d’Animals (APAG), els socis de la Cooperativa Escolar Coopgo i diversos mitjans de comunicació.

Durant l’acte, la Cooperativa Escolar Coopgo ha fet un donatiu molt significatiu a l’APAG, lliurant un 10% dels seus guanys en forma de productes per als animals. Aquest gest solidari ha estat molt ben rebut per l’APAG, que ha agraït profundament la col·laboració dels nostres alumnes.

A més, els membres de l’ajuntament han entregat un diploma als alumnes de la cooperativa, reconeixent la seva dedicació i esforç al llarg del projecte. Han destacat la importància de la labor realitzada pels joves, que no només han après sobre emprenedoria i cooperació, sinó que també han demostrat un fort compromís amb la comunitat i el benestar animal.

L’acte ha estat molt bonic i emotiu, concloent amb un gran aplaudiment per part de tots els assistents. Aquest projecte ha estat una experiència enriquidora i significativa per a tots nosaltres, i estem molt orgullosos del treball realitzat pels nostres alumnes.

Gràcies a tots els que heu fet possible aquest gran projecte. Continuarem treballant junts per fomentar valors de solidaritat, cooperació i respecte a la nostra escola.

En els següents enllaços podreu trobar les fotografies de l’acte de cloenda que hem celebrat avui a la nostra escola. Esperem que gaudiu d’aquestes imatges tant com nosaltres hem gaudit d’aquest esdeveniment tan especial.

 

Cloenda CuEmE

Imatges de tot el procés