EXPERIMENT AMB API I COLORANT

La setmana passada van fer un experiment amb aigua, api i colorant de diferents colors.

Vam pensar què podíem fer amb això: posar aigua en uns pots, tirar colorant, barrejar i posar una branqueta d’api a cada pot.

Què passarà? L’api es tornarà del color que tingui el colorant.

Què va passar finalment: només es va posar del color del colorant la planta amb colorant blau. Pensem que la branca de les altres plantes era massa gruixuda i que tenien poques fulles i per això no va acabar de pujar bé el color.

Per què va passar? Perquè l’aigua puja per la planta per alimentar-la, però com que l’aigua és transparent, no es veu, però ara amb el colorant si es pot observar.

Clicant a la foto podeu veure tot el procés.

EXPERIMENTEM AMB GLAÇONS I PINTURA

Després de barrejar aigua i pintura i posar-ho al congelador, avui per fi hem pogut veure el resultat del nostre experiment i comparar amb les  nostres hipòtesis.

L’aigua juntament amb la pintura, s’ha convertit en glaçons de gel. Ens hem posat molt contents perquè hem pogut pintar amb glaçons. Ens han quedat  unes obres d’art xulíssimes!!

Ara ja sabem que el procés de passar d’aigua a gel es diu  SOLIDIFICACIÓ.

Clicant a la foto teniu tot el procés.