Projecte CuEmE

El programa Cultura emprenedora a l’escola fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques en el cicle superior d’educació primària. Durant un curs escolar, l’alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el suport de l’escola, l’administració local, les empreses i altres entitats de la seva localitat.

El programa està alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 i comparteix els principis de la Carta de Ciutats educadores per fer front als principals reptes de les societats contemporànies:

• Invertir en l’educació de les persones, perquè siguin cada cop més capaces de reflexionar, expressar, afirmar i desenvolupar el seu propi potencial humà amb singularitat, creativitat i responsabilitat;
  • Promoure les condicions de plena igualtat perquè totes les persones es puguin sentir respectades i ser respectuoses, capaces de dialogar i d’escoltar activament;
  • Conjugar tots els factors possibles per construir, ciutat a ciutat, poble a poble, una veritable societat del coneixement sense exclusions;
  • Aprendre i desenvolupar consciència comunitària i habilitats per organitzar la vida en comú en condicions d’igualtat i justícia.

CuEmE utilitza la metodologia del treball per projectes, amb la qual l’alumnat aprèn a través de l’acció i posa en pràctica coneixements, habilitats i actituds en un context real.

El programa treballa totes les competències clau del currículum – lingüística, matemàtica, artística, social, món físic, digital, i aprendre a aprendre – a partir de la competència emprenedora, d’autonomia i iniciativa personal.