Consell Escolar

El consell escolar de centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre.

Està format per:

• La directora, que el presideix.
  • La cap d’estudis.
  • Una persona representant de l’Ajuntament de Granollers.
  • Les persones representants de mestres que s’elegeixen en claustre, que han de ser un terç de la composició total.
  • Les persones representants de les famílies, elegits respectivament per i entre ells/es. També han de ser, com a mínim, un terç de la composició total. Un d’aquest representant ha d’estar nomenat per l’Associació de Famílies i Alumnat (AFA).
  • Una persona representant del personal d’administració i serveis, elegit per i entre aquest personal.

Les seves funcions són:

• Aprovar el Projecte Educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la Programació General Anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar la Memòria Anual del centre de cada curs.
  • Aprovar les Normes d’Organització i Funcionament del Centre i modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Participar en el procediment de selecció i proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució de conflictes i, si escau, revisar les responsabilitats i conseqüències.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en l’anàlisi i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.