Com funciona l’AFA?

És l’òrgan suprem de govern de l’AFA i està constituïda per tots els socis i sòcies, que en formen part per dret propi i irrenunciable. És el lloc de reunió per intercanviar i obtenir informació, establir contactes i complir els Estatuts pel que fa a l’obligació dels òrgans directius de rendir comptes de la seva gestió als socis i sòcies.

La tria i renovació de la Junta Directiva, la modificació dels Estatuts i l’aprovació del pressupost anual són algunes de les tasques que s’han de fer en l’assemblea.

L’assemblea s’ha de reunir en sessió ordinària, com a mínim, un cop l’any entre els mesos d’octubre i juny, per aprovar la gestió de l’òrgan de govern, el pressupost i els comptes anuals. La Junta Directiva pot convocar l’Assemblea General amb caràcter extraordinari sempre que ho consideri convenient i sempre que ho sol·liciti un nombre d’associats i associades no inferior al 10%.

Els socis i sòcies

Els socis i sòcies són l’element essencial de l’AFA. Som tots els pares i mares o tutors dels alumnes de l’Escola Gitanjali que contribuïm a sostenir les activitats que promou l’AFA a través del pagament d’una quota mensual, fixada per acord de l’Assemblea General.

Actualment, la quota pedagògica i de material és de 33,15 € i cobreix les activitats escolars (colònies i sortides), material de classe comunitari i les despeses de funcionament. Al llarg del curs es paguen 10 quotes, a mes vençut (d’octubre a juliol).

A més, es fa una aportació solidària per família de 0,30€ mensuals (també 10 mesos).

Tots els serveis que ofereix l’AFA amb caràcter optatiu (canguratge, menjador, tallers extraescolars, etcètera) es paguen a part i tenen el seu propi sistema d’inscripció i cobrament.

Drets dels socis i sòcies

•    Participar en les activitats de l’AFA intervenint en les assemblees generals.
•    Tenir veu i vot a les assemblees generals.
•    Elegir i ser elegits membres de la Junta Directiva.
•    Consultar els llibres de l’associació.

Deures dels socis i sòcies

•    Satisfer les quotes i derrames acordades per sostenir l’AFA i les seves activitats.
•    Complir els acords adoptats per l’associació a través dels diferents òrgans de govern.

La Junta Directiva

La Junta Directiva és l’òrgan que regeix i coordina el funcionament de l’AFA i s’encarrega de la gestió diària de l’associació. Està formada per un grup de pares i mares voluntaris que ofereixen els seu temps amb l’objectiu comú de millorar el funcionament del centre i l’educació que reben el conjunt de l’alumnat.

Entre altres funcions, la Junta Directiva vetlla perquè es compleixin els objectius definits als Estatuts, posa en pràctica les decisions de l’assemblea, organitza les activitats, redacta la memòria d’activitats, administra econòmicament l’associació i la representa davant l’opinió pública.

Els actuals membres de la Junta Directiva, aprovats per l’Assemblea General són:

•   Isabel Martínez Canillas, presidenta
  •   Agnès Pàmies Batuecas, vicepresidenta
  •   Núria Artigas Bellsolell, secretària
  •   Ferran Raventós Pascasi, tresorer

Les comissions

A fi de portar a terme les diferents tasques i propostes, l’AFA s’organitza en comissions, formades pels pares, mares o tutors i tutores que ho desitgin. És vital per garantir el bon funcionament de l’AFA que tothom s’hi engresqui a participar-hi!

Els delegats i delegades de curs

Correspon als delegats o delegades de curs:

• Servir d’enllaç i comunicació entre els i les mestres i els pares i les mares o els tutors i tutores d’alumnes.
  • Estudiar i proposar solucions als problemes que puguin sorgir en relació amb el curs, fomentant la convivència entre tota la comunitat educativa.