SETMANA DE LA NATURA 2022

Un any més a la nostra escola hem dedicat una part del nostre temps a la SETMANA DE LA NATURA.

La 7a edició de la Setmana de la Natura 2022  ha estat del 22 de maig al 5 de juny i ens encantaria compartir  amb vosaltres les activitats. En aquesta edició és dona importància a la  biodiversitat. La pèrdua d’individus de fauna salvatge en ambients fluvials en els últims divuit anys és superior al 50%, en ambients agrícoles i prats al 30%, en boscos i matollars al 10%, i en ambients marins i litorals ni tan sols es tenen dades suficients per a avaluar-ho.

Per això, aquest any 2022 la Setmana Natura ha donat  el seu tret de sortida amb el Dia Internacional de la Diversitat Biològica (22 de maig), per recordar la necessitat de la preservació de la biodiversitat, i finalitzarà amb el Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny) per visibilitzar la necessitat d’implicar-nos col·lectivament per evitar les pitjors conseqüències de l’emergència climàtica i ecològica.

Per això a l’ escola també hem fet diferents i diverses activitats  :

EDUCACIÓ INFANTIL:

P3 A  i P3 B

SORTIDA AL PARC

Vam fer una sortida al parc de la plaça Manuel de Rosales. Va ser un matí en què les nenes i nens van poder gaudir d’un espai del nostre entorn més  proper i allà vam aprofitar per observar i conèixer la vegetació (arbres, arbustos, floretes ) i vam fer conversa sobre la importància de mantenir els espais nets de residus.

P4 A I P4 B

SORTIDA CAL SERRATS

Excursió a Cal Serrats: activitat el matí del pastor, en la qual coneixerem una realitat rural: com viu un ramat d’ovelles i la vida dels pastors.

Hem anat d’excursió el dimarts dia 7 de juny al matí degut a que el dia 24 de maig  que era la data prevista plovia molt a Argençola.

aquí podeu veure’n algunes fotografies i vídeos.

P5 A I P5 B

COLLITA A L’HORT I DIBUIX AL NATURAL DELS ARBRES DEL PATI

Després de cuidar i esperar que la terra fes el seu cicle va arribar el dia de fer la collita  de les verdures que teníem plantades i dibuix al natural dels arbres del pati de l’escola.

EDUCACIÓ PRIMÀRIA:

CICLE INICIAL:

1r

DIBUIXEM LA NATURA

Els nens i nenes de primer hem anat a dibuixar la natura dins el municipi de Montbui, hem vist que no només hi ha cases i carrers sinó que també tenim arbres, flors, camins, un riu i també papallones!. Després hem anat a jugar al parc on ens ho hem passat genial!.

2n

VISITA A MAS BURET

Hem visitat Mas Buret és una granja de mel situada al terme municipal del Saió. Allà el Josep Maria ens ha explicat moltes coses de les abelles: com viuen, la seva funció tan important a la natura, què produeixen a part de la mel i també hem descobert que quan estan menjant ja ens hi podem acostar que no piquen, també  si no les molesten elles no ens faran mal. Vam poder gaudir tot el dia d’estar a la natura i com no podia faltar de fer una bona caminada.

DIBUIX AL NATURAL DE L’HORT

L’hort és un dels espais de l’escola on podem gaudir de la natura, observant els petits animalons que hi trobem, la varietat d’herbes i plantes així com la tot allò que hi ha plantat. És per això que hem proposat a les nenes i nens de fer un dibuix al natural d’aquest espai tan bonic que tenim.

CICLE MITJÀ:

3r A,B I C

COLLITA A L’HORT

Va arribar el dia de fer la gran collita, després de tenir cura del nostre espai a l’hort.

4t A i B

TRASPLANTAMENT DE PLANTES AROMÀTIQUES.

• CICLE SUPERIOR:

5è A,B i C

Els nens i nenes de 5è hem observat els diferents arbres de l’escola i les característiques d’aquest.

Finalment hem escollit un per fer un dibuix al natural. Mireu quins artistes estem fets!

També hem elaborat un vídeo  amb accions per conscienciar-nos  una mica més.

Setmana de la Natura

6è A i B

Aquest any els de sisè hem anat a visitar un parc Natural  de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Vam conèixer la diferent fauna i flora que hi ha, i els avencs finalitzant-lo amb el cim de Montcau.

Ens ho hem passat super bé caminant i gaudint del parc.