LECTOESCRIPTURA

A P5 ESTEM IMMERSOS EN EL  MÓN DE LES LLETRES.  ELS NENS I NENES JA TENEN DIVERSES EXPERIÈNCIES EN RELACIÓ AL CODI ESCRIT.

ELS SEUS RITMES D’ ADQUISICIÓ DE LES HABILITATS LECTORES I ESCRIPTORES SÓN VARIATS.  PODEM OBSERVAR DIFERÈNCIES EN ELS NIVELLS DE PRODUCCIÓ ESPONTÀNIA SI OBSERVEM EL GRUP CLASSE EN GENERAL: NENS I NENES  QUE SE SENTEN INSEGURS  I NO S’ ATREVEIXEN A ESCRIURE  O   NENS I NENES QUE ESCRIUEN PARAULES O FRASES DE MANERA LLIURE I ESPONTÀNIA.

TOTS SÓN ESTADIS DINS DE LA NORMALITAT I CORRESPONENTS A L’ EDAT I AL SEU NIVELL MADURATIU.HEM DE RESPECTAR AQUESTS NIVELLS, ANIMANT-LOS I MOTIVANT-LOS PER TENIR GANES DE SEGUIR APRENENT I AVANÇAR.

AQUEST CURS HEM DEDICAT A FER UNA GRAN EMPENTA A LES MECÀNIQUES I HABILITATS JA TREBALLADES I INICIADES ANTERIORMENT: CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA, IDENTIFICACIÓ I RECONEIXEMENT DE TOTS ELS SONS, ELS JOCS DE PARAULES I SONS.

LA FUNCIONALITAT DE LA LLENGUA ESCRITA ES FA DEL TOT EVIDENT : ESCRIVIM PARAULES PER FER UNA LLISTA,  DESXIFREM PARAULES I FRASES QUE ENS PROPORCIONEN INFORMACIONS,  LLEGIM I ENTENEM EL VALOR D’ ALLÒ ESCRIT,…

QUINS ASPECTES HEM TINGUT EN COMPTE?

  • TREBALL AMB MIG GRUP O GRUPS REDUÏTS
  • PERIODICITAT: SETMANAL, TOT I QUE ALGUNES ACTIVITATS PODEN REPETIR-SE EN ALTRES MOMENTS I UTILITZAR-LES COM A RUTINES.

QUINES ACTIVITATS?

  • ESCRIPTURA LLIURE
  • BUSCAR LES DIFERÈNCIES. Observar i trobar  els elements que han canviat en un dels dos dibuixos que a simple vista són iguals i , després, escriure les paraules.
  • ORDENAR SEQÜÈNCIES
  • UN VAIXELL CARREGAT DE… Pensar i escriure un llistat de  paraules que tinguin un  mateix so,  que siguin d’una mateixa  temàtica ( per exemple noms de fruites, de colors,…)
  • BUSCAR PARAULES QUE COMENCEN PER… Activitats per treballar la consciència fonològica a partir de la discriminació dels sons.
  • ASSOCIAR IMATGE I PARAULA.
  • DICTATS MUTS
  • ESCRIURE LA DATA, EL TEMPS I EL MENÚ A LA PISSARRA (DIÀRIAMENT).
  • RACONS DE LLENGUA P5-1r

US DEIXEM UN ENLLAÇ AMB ALGUNES IMATGES D’ AQUESTES ESTONES: https://photos.google.com/u/4/share/AF1QipOaU7aMh-J3yRbyQunqofrGR0y2tKOVRIvLlGSQ6ZABhLKH2C6EEaxYh4jE4qmZTQ?key=OWNlWWREYXJzSUZmdjkyd3g0SjRlUS00WVcxdEJR

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>