RECOMANACIONS I RECURSOS PEDAGÒGICS (CICLE MITJÀ 3r / 4t)

Bon dia famílies!

Donat que aquests dies intentem estar més actius que mai a les xarxes socials, per tal de fer aquest confinament una mica menys feixuc, ens hem adonat que l’article on vam publicar les diferents recomanacions i recursos pedagògics, s’ha anat quedant al final de la pàgina.

Hem decidit fixar aquest article a la web per tal que estigui més accessible a tots/es vosaltres i pugueu consultar-lo sempre que us vingui de gust.

Us enviem molts ànims i moltes forces! Junts ho aconseguirem!!!

 

ACTIVITATS DE L’ÀMBIT LINGÜÍSTIC:

○ Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos…
○ Escriure contes, històries, cançons, poemes… (en diferents idiomes).
○ Planificar i fer un còmic
○ Enregistrar un audio d’històries, contes, descripcions…
○ Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana i les explicacions, descripcions, argumentacions… que trobin adients
○ Escoltar audiollibres
○ Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canvïin algun personatge…
○ Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o
aspectes destacats.
○ Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.
○ Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.
○ Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).
○ Preparar alguna entrevista d’opinió sobre algun tema del seu interès.

CASTELLÀ

http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos_MundoPrimaria/cyl-2018-lengua/lengua/index.html

ENGLISH

Us recordem que és important que en algun moment del dia escolteu música, jugueu, mireu vídeos o pel·lícules en anglès. Intenteu que siguin materials de l’interès dels vostres fills/es, volem que els hi agradi la llengua i se sentin còmodes. Us deixem un parell de pàgines on també podreu treballar, es tracta de repassar el que ja han fet.
Recull de jocs i fitxes
Vídeos classificats per nivell, a cicle superior li correspondria el A1 Beginning

Games & Activities

https://www.cambridgeenglish.org/learning-english/parents-and-children/activities-for-children/

https://www.englishactivities.net/es/

http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos_MundoPrimaria/cyl-2018-ingles/ingles/index.html

Symbaloo

http://www.symbaloo.com/shared/AAAAAxLSWMQAA41_V7bt0A==

 

SCIENCE (3rd grade)

VERTEBRATE   AND  INVERTEBRATE   ANIMALS

  • VERTEBRATE ANIMALS

 –  Videos:

https://www.youtube.com/watch?v=qRKoGO7hNXg

https://www.youtube.com/watch?v=HQdiSMUZEDA

https://www.youtube.com/watch?v=8wT5dihdt4E

 

   Games:

http://studyjams.scholastic.com/studyjams/jams/science/animals/vertebrates.htm

https://jr.brainpop.com/science/animals/classifyinganimals/easyquiz/

http://sciencenetlinks.com/interactives/class.html

https://jr.brainpop.com/science/animals/classifyinganimals/hardquiz/

https://www.proprofs.com/quiz-school/story.php?title=classification-animal-practice-test-1

https://jr.brainpop.com/games/sortifyanimalsjr/?tid=132

  • INVERTEBRATE ANIMALS

–   Videos:

https://www.youtube.com/watch?v=rzxFTrktN1c

https://www.youtube.com/watch?v=dWMYZMWe9aA

 

–   Games:

https://jr.brainpop.com/games/sortifyanimalsjr/?tid=132

https://www.brainpop.com/games/sortifyinvertebrates/?topic_id=

http://studyjams.scholastic.com/studyjams/jams/science/animals/invertebrates.htm

 

ACTIVITATS DE L’ÀMBIT MATEMÀTIC

○ Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca eltermòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes.
En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant lamitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.
○ Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
○ Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.
○ On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat,
el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
○ Quina oferta m’interessa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.
○ Materials autocorrectius de Edu 365.http://www.edu365.cat/primaria/matematiques/index.html
○ Aprenent geometria.https://www.aprenentamblesmans.cat/educacio-primaria/

 

RECURSOS INNOVAMAT(matemàtiques)

https://innovamat.com/blog/ca/recursos/recursos-per-a-families/recursos-3r/

https://innovamat.com/blog/ca/recursos/recursos-per-a-families/recursos-4t/

 

RECURSOS TEKMAN (matemàtiques)

https://info.tekmaneducation.com/matematicas-en-casa?utm_campaign=covid19&utm_source=hs_email&utm_medium=email&_hsenc=p2ANqtz–ZAphdqPELCmnPa6ejrlnUZiJm1zwvSzyf7PquHnRkURYIDEo6XJ27Rz2GG5S-TPQEYodH

MÉS PROPOSTES MATEMÀTIQUES

http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos_Mundoprimaria/primaria/index.html

ACTIVITATS DE L’ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI

○ Els virus Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?

○ Les vacunes Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la
població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?

○ Seguiment de la pandèmia
Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/.

Feu un comentari cada dia sobre la situació (en un blog, en un clip de vídeo, etc.).

○ Visitar ciutats i llocs del món a través del google Earth https://www.google.es/intl/es/earth/index.html

 

ACTIVITAT D’EXPERIMENTACIÓ I L’ART

○ Manual de experimentos preescolar Edelin Bravo https://www.slideshare.net/edelinbravo29/manual-de-experimentos-preescolar
○ Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes…
○ Observar, fer fotografies i recollir al diari.
○ Fer fotografies i gravacions de les observacions realitzades.
○ Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities) i les
escoles del futur (smart school)
○ Dinamiks https://www.ccma.cat/tv3/super3/dinamiks/

CAVALL FORT:

http://cavallfort.cat/jo-em-quedo-a-casa/

● Suport a les tasques de la casa

○ Col·laborar en la neteja de la llar
○ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el
berenar…
○ Endreçar l’habitació
○ Parar taula i recollir-la
○ Plegar i classificar la roba…

 

PROPOSTES PER VEURE TEATRE, ART, MÚSICA I DANSA DES DE CASA

MÚSICA

  • Museu de la Música
  • Auditori de barcelona, propostes musicals de tot tipus, fins i tot de com rentar-te les mans amb música de Beethoven.
  • Metropolitan Opera | Home, ofereixen una òpera cada dia.
  • #ELLICEUACASA, continguts musicals del Liceu

TEATRE

http://teatroteca.teatro.es/opac/#indice

DANSA

Retrats coreogràfics, diferents coreògrafs expliquen el procés creatiu de la seva obra

ART

Pinacoteca di Brera – Milano https://pinacotecabrera.org/

Galleria degli Uffizi – Firenze https://www.uffizi.it/mostre-virtuali

Musei Vaticani – Roma http://www.museivaticani.va/content/museivaticani/it/collezioni/catalogo-online.html

Museo Archeologico – Atene https://www.namuseum.gr/en/collections/

Prado – Madrid https://www.museodelprado.es/en/the-collection/art-works

Louvre – Paris https://www.louvre.fr/en/visites-en-ligne

British Museum – Londres https://www.britishmuseum.org/collection

Metropolitan Museum – New York https://artsandculture.google.com/explore

Hermitage – San Pietroburgo https://bit.ly/3cJHdnj

National Gallery of art – Washington https://www.nga.gov/index.html

 

EDUCACIÓ FISICA

IOGA

https://www.tekmaneducation.com/ca/blog/2020/03/18/ioga-des-de-casa/?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.tekmaneducation.com%2Fca%2Fblog%2F2020%2F03%2F23%2Factivitats-casa-confinament%2F%3Futm_campaign%3Dcovid19%26utm_source%3Dhs_email%26utm_medium%3Demail%26utm_content%3D85132095%26_hsenc%3Dp2ANqtz-9KxtMzx5oHYhYZVqfaMbdshhr57vrkCMAPJVHE-jgyagBpevS5nFj3p4tLJp7Pky-0z-PaszhTQ9hxy0Dz7hiNlNYiOg%26_hsmi%3D85132095

https://www.youtube.com/watch?v=t8748OWc1nQ

IOGA AND MINDFUNLNESS

https://www.youtube.com/channel/UC5uIZ2KOZZeQDQo_Gsi_qbQ

ZUMBA NENS/ES

https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

https://family.gonoodle.com/channels/zumba-kids

RUTINES D’EXERCICIS 

https://www.youtube.com/watch?v=ueutErlUewk

https://www.youtube.com/watch?v=71hiB8Z-03k

 

PLÀSTICA

https://totnens.cat/manualitats-material-reciclat/

http://cavallfort.cat/emoticones-que-senganxen/

 

RECOMANACIONS D’APPS  EDUCATIVES

  • MATEMÀTIQUES

Aplicació per treballar les matemàtiques (1r a 4t)

https://innovamat.com/ca/bmath-descarregues/?tablet=1

Aplicació per treballar diferents àrees  de 3r a 6è

Academons

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>