Festa de Tots Sants- Holywins

Fa uns dies vam gaudir d’uns dies de festa a l’escola. A la classe de religió els alumnes han conegut perquè i quin és el motiu pel qual l’1 de novembre va ser festa.

La celebració de Tots Sants també és coneguda com la celebració de Holywins. Aquesta iniciativa de celebrar amb els nens i nenes el Holywins es va iniciar a París l’any 2002 i s’ha anat estenent per molts altres països, com al nostre. Consisteix a fer que petits i grans es disfressin de sants i puguin celebrar la vida i l’alegria. Holywins és un joc de paraules que significa “Els sants guanyen”  recordant a tots els amics i amigues de Jesús que han donat la seva vida per amor i  servei als altres.

Les activitats treballades han estat diverses segons el curs. Tots ells han après que significa ser sant, perquè tenen un dia al calendari on celebren el seu nom i també han pogut conèixer la vida d’alguns sants, molts d’ells han pogut saber més sobre qui va ser el sant o santa del qual porta el seu nom. I com a conclusió d’aquesta feina els nens i nenes han pogut aprendre que els sants van estimar moltíssim i això és el que volem aconseguir,  estimar i fer el bé.

Els alumnes de primer, tercer i quart han fet unes polseres, els alumnes de segon unes medalles i els més grans de cicle superior han realitzat una activitat on han hagut de buscar informació sobre qui va ser el seu sant o santa i posteriorment  han pogut elaborar un mural que llueix al passadís.

A més de totes aquestes activitats han pogut cantar i ballar la cançó “Para ser santo”.

Podeu veure més fotos fent clic sobre la imatge.