Educació emocional

A la nostra escola entenem que s’aprèn fent, vivint, experimentant, sentint. S’aprèn des de les ganes, des de l’alegria d’aprendre, des de la pròpia decisió de fer-ho. Cuidant el benestar de cada persona, entenent que quan un infant es sent bé, s’obre al coneixement i a les relacions. Sentir-se bé tal i com hem esmentat anteriorment és un pilar bàsic pel desenvolupament de tota persona. En això rau la importància de la educació emocional, l’escola és un lloc privilegiat per les relacions personals.

A l’escola el treballem des de EI-3 fins a 6è PRI. Com ho fem? Disposem de materials a l’aula: racó d’emocions, contes, capsa de relaxació, referents visuals.. Les rutines diàries també ens ajuden oferint als infants espais de calma i autoregulació: temps de relax, transicions, valoracions positives…

Les estones de tutoria individualitzada serveixen per oferir moments de calma i comunicació.

Enmig de la complexitat en què ens trobem permanentment immersos, l’objectiu prioritari de l’educació es manté constant: contribuir al creixement humà de les persones.