Treball per projectes. Aprenentatge autèntic

Entenem el treball per projectes com una FILOSOFIA D’ESCOLA on es pretén que els infants estimulin les seves curiositats d’una manera rellevant per la seva vida i connectada amb la societat.

Els nens i nenes han de partir dels seus coneixements previs i els mestres hem d’acompanyar i fer de “guies” durant aquests aprenentatges per tal que els infants arribin a coneixements significatius contextualitzats i a “aprendre a aprendre”.

És molt important que els alumnes s’impliquin, estiguin motivats, pensin per ells mateixos, utilitzin la seva creativitat, experimentin, investiguin i siguin crítics.

L’aprenentatge es construeix des de l’intercanvi; l’intercanvi amb els iguals (companys i companyes d’escola), l’intercanvi amb els savis (el coneixement teòric) i l’intercanvi amb el temps (la biografia personal). Els aprenentatges han de ser la suma d’aprenentatges individuals per construir aprenentatges col·lectius.

Ens interessa més que els nostres infants siguin fàbriques de preguntes i directors de la seva pròpia indagació, que no pas magatzems de respostes.

Definició consensuada pel claustre.

Formació de la Xarxa de Competències Bàsiques.