Donem per finalitzada la setmana BIO. Al llarg d’aquesta setmana cada nivell ha fet diverses activitats per la consciència de la bona alimentació, l’alimentació ecològica i sostenible, així com l’apropament a la terra i als diferents aliments que podem obtenir d’aquesta.
Us deixem el recull d’activitats que ha fet cada nivell:
– I3: han observat una planta i les seves parts: les fulles, les flors, les arrels… i les han trasplantat a les jardineres del pati.
– I4 i I5: han fet una activitat conjunta. Ham trasplantat plantes amb flor a les jardineres del pati del darrere. Ham aprofitat per veure les arrels i parlar de com són de delicades les plantes amb flor i la cura que n’hem de tenir durant tot el curs.
– Primer: han treballat l’hort. L’han visitat i han fet una llista de fruites i hortalisses.
– Segon: també van visitar l’hort i han fet una expressió escrita d’aquelles coses que hi vam veure, del perquè és important tenir una bona alimentació. També han treballat la piràmide nutricional.
– Tercer: han parlat sobre l’alimentació saludable i han dissenyat el seu propi plat de Harvard, després de fer una llista dels diferents tipus d’aliments. A art han treballat l’artista Giuseppe Arcimboldo.
– Quart: han llegit un text sobre els productes de temporada i proximitat i van fer una conversa/reflexió en petit i gran grup. Seguidament, van escoltar la cançó Cap al mercat! de Per sucar-hi pa. Van crear, per parelles una nova estrofa de la cançó amb productes de tardor. Finalment, hem compartit les noves estrofes i les hem cantat.
– Cinquè, seguint el càrrec d’escola, han sigut els encarregats de preparar els horts i fer la visita guiada a les famílies.
– Sisè: han treballat el significat de productes bio: Quins són? Com es fabriquen? Arran d’un vídeo: “Un dia, quatre estacions”
Què us sembla la feina que han fet?


















