Pla de contingència – COVID19

Davant l’ampliació del confinament, el Departament d’Educació estableix donar continuïtat a l’activitat formativa durant la 3a avaluació, per ajudar a mantenir els hàbits i el procés d’aprenentatge a l’alumnat dels centres educatius. Aquest període comprèn des del 14 d’abril fins al 30 de juny, com ja estava previst al calendari escolar.

Són els equips directius els responsables de gestionar i organitzar aquest procés, a partir de les instruccions i orientacions donades pel Departament d’Educació, acordats en els diferents documents de reculls d’ordres, instruccions, mesures, orientacions i recursos durant el COVID-19 (que trobareu annexats al final del Pla de contingència).

Aquestes indicacions s’han d’adaptar a les característiques i l’estructura del nostre centre, tot i tenir present que és una situació complicada la que estem vivim les famílies i l’equip docent, difícil de gestionar per la complexitat del moment.

Les activitats dissenyades pels equips docents s’han d’orientar a desenvolupar les competències bàsiques. La interacció entre l’alumnat i el professorat ha de permetre l’avaluació en el vessant formador. Així mateix, el seguiment tutorial i el suport emocional a l’alumnat i a les famílies prenen en aquest context més rellevància i, molt especialment, en el cas de l’alumnat que té més dificultats a l’hora de participar en les activitats proposades.

L’escola continua sent una comunitat educativa on aprenem tots plegats. Sabem que les llars no són escoles. No es tracta de substituir el que fem a l’escola, horaris, currículum, activitats… amb el que s’haurà de fer durant aquest període no presencial. Les condicions són diferents i per això la manera d’aprendre també és diferent.

Aquesta 3a avaluació serà difícil d’oblidar per la seva excepcionalitat,  però amb la feina i el bon saber fer de tothom, serem capaços de reduir les adversitats i fer nostre aquest lema de #TotAniràBé.

Us presentem doncs, aquest Pla de contingència orientat a tota la comunitat educativa, presentat al claustre i amb l’aprovació del Consell Escolar celebrat ahir 28 d’abril.

Tinguem present que tot plegat requereix temps per anar valorant el què s’està realitzant. Així podrem reajustar allò que es pot millorar o no funciona.

Per aquest motiu aquest Pla de contingència és un document flexible i viu, que s’anirà modificant o ampliant segons les necessitats i les noves instruccions rebudes per part del Departament d’Educació.

Enllaç al document