Accions d’estalvi energètic

Com ja sabem des de fa uns quants mesos estem patint una emergència climàtica i una crisi que ha implicat que el cost de l’electricitat s’hagi duplicat i el del gas s’hagi multiplicat gairebé per 4. Alhora, estem en alerta per sequera i els recursos hídrics cada cop són més escassos.

En aquest context, és moment de posar-hi de la nostra part. Des de l’escola anem fent aquest treball de sensibilització a les aules i anem aplicant mesures d’estalvi energètic, senzilles i de sentit comú, que contribueixen a pal·liar aquesta situació d’emergència, com per exemple apagar els llums quan sortim de l’aula o els innecessaris d’aules i zones que no utilitzem.

També tenim una programació de la calefacció per tal que es mantingui el confort tèrmic sense que estigui encesa tot el dia.

Per part de l’Ajuntament s’han instal·lat sensors per a controlar els llums als passadissos i s’ha canviat la il·luminació de les aules d’infantil, de la biblioteca, del menjador i d’algunes aules a tecnologia led.

Finalment, i dins de la col·laboració entre els Ajuntaments i l’AMB per tal de desenvolupar el paper impulsor de canvi de model energètic, s’ha iniciat la instal·lació de plaques solars fotovoltàiques. L’objectiu és afavorir l’autoconsum a l’escola com a primer pas per acomplir els objectius climàtics mundials i europeus d’assolir un mínim del 30 % d’energies renovables al 2030.