INFORMACIONS D’INICI DE CURS

Benvolgudes famílies:

 

Després de les vacances d’estiu, i una  vegada iniciat el nou curs escolar, ens adrecem a vosaltres per saludar-los i alhora informar-los dels diversos aspectes organitzatius del centre.

 

1.- Equip Directiu:

 

L’equip directiu està format per:

Director: Juan de Torres Caballero

Cap d’estudis: Begoña Menac Tello

Secretària: Mayte Sarrión Martínez

 

2.- Professorat i tutories:

Professors/es titulars que es faran càrrec dels vostres  fills/es, i nivell del qual són tutors/es:

E.I -3 Diana Morató
E.I -4 Rosa Fernández
E.I -5 Mercè Ginés
Suport Ed. Infantil

TEI (Tècnica EINF)

Carme Serrano i Isabel Ferraz

Rocío Linares

1r Sònia Amargant
2n Sílvia Vicente
3r Rosa Salvadó
4t Sabina Hernaiz
Esther Martín
Lali Sabé
Religió Susana Vilar i Gregorio Hidalgo
Educació Especial Dolors Fortuño
Educació Física Silvia Vicente
Música Ana Casares
Anglès Rosa Salvadó i Sònia Amargant
Vetlladora Sandra Amat
Suport Ed. Primària Mayte Sarrión, Begoña Menac, Ana Mostaza i Natàlia Grau.
 

 

3.- Normes d’organització.

 

L’actual situació provocada per la pandèmia del Covid-19 ens obliga a modificar els horaris ordinaris de cursos anteriors i programar una entrada i una sortida esglaonades. Començarem el present curs amb el següent horari:

ENTRADA MATINS SORTIDA MIGDIA
9:00 5è i 6è 12:30 5è i 6è
9:05 3r i 4t 3r i 4t
9:10 1r i 2n 1r i 2n
9:15 P5/P4 P5/P4
9:20 P3 P3

 

 

ENTRADA TARDA SORTIDA TARDA
15:00 P3 16:10 P3
P4/P5 16:15 P4/P5
CI 16:20 CI
CM 16:25 CM
CS 16:30 CS

 

L’AMPA de l’escola organitzarà un servei d’acollida que s’adaptarà a l’horari de sortida dels diferents grups. Tots els alumnes que no hagin estat recollits a la seva corresponent hora de sortida pels seus pares, o persones encarregades de fer-ho, passaran a ser custodiats per l’esmentat servei d’acollida (sempre que siguin socis de l’AMPA). Aquest servei és de pagament i s’ha d’abonar encara que passin pocs minuts de les 16’30 hores.

Durant l’horari escolar no està permès donar-li l’esmorzar a la conserge per fer-lo arribar als alumnes.

A partir de 3r de primària el material escolar ordinari no està totalment socialitzat, per tant tots els alumnes han de portar de casa estoig, llapis, gomes, colors, llibretes, maquinetes…

Per a entrevistes amb el professorat i la direcció cal que demanin hora prèviament.

Els recordem que, durant el mes d’octubre, es convocarà per a cada nivell una reunió  en la qual s’informarà de la programació del curs i d’altres assumptes d’interès general.

Considerem imprescindible l’ús de l’agenda (a partir de 3r) com a vehicle de comunicació entre família-escola, així com per a un bon seguiment de les tasques escolars del seu fill/a. Tots els alumnes a partir de 3r han de tenir una agenda. En cas de pèrdua hauran de comprar-ne una altra. L’agenda ha de ser revisada diàriament pels pares dels alumnes.

Complint amb la normativa vigent per administrar un medicament s’ha d’aportar una recepta o informe mèdic on consti el nom de l’alumne, el del medicament i la pauta. Els pares també aportaran un escrit demanant i autoritzant l’administració del medicament sempre que sigui imprescindible l’administració en horari lectiu.

 

En concepte de material socialitzat en els nivells de cicle inicial la quota anual serà de 40 €, en cicle mitjà i superior serà de 30 € i en educació infantil de 65 € (s’ha rebaixat la quota 10 € ja que encara ens quedaven diners per gastar del curs passat quan ens vam haver de confinar).

És absolutament imprescindible que els pagaments es facin sempre a nom de l’alumne/a en qüestió i mai a nom dels pares o persona que fa l’ingrés. Un rebut del pagament realitzat s’ha de portar sempre al mestre/a tutor/a.

 

Les festes de lliure disposició aprovades pel Consell Escolar per aquest curs 2020-2021 són: el 7 de desembre 2020, el 15 de febrer de 2021 i el 21 de maig de 2021. Per a la resta de dies festius i vacances els agrairíem consultin el calendari adjunt.

Recomanem que a l’hora d’esmorzar, els nens portin entrepans o fruita en comptes de pastes.

Us agrairem que entre tots vetllem perquè     la indumentària i l’aspecte personal dels vostres fills i filles sigui l’adient d’un centre educatiu.

Tots els nens i nenes tenen classe d’Ed. Física o psicomotricitat. Un dels hàbits que s’eduquen i avaluen en aquesta àrea és   portar l’equip a l’escola. Excepcionalment, els i les alumnes de primària aquest curs no han de portar roba de recanvi. S’han d’evitar els oblits els dies de l’activitat. Els nens/es d’Ed. Infantil  hauran de portar les sabatilles d’esport amb tires de velcro.

Per fer més àgil l’inici de les classes els alumnes d’Ed. Infantil  han de portar la bata posada de casa els dilluns. També aconsellem que portin la mateixa  jaqueta/abric durant tot l’hivern.

Recomanem que, per a les classes d’educació física i per a les sortides, els nens i nenes es comprin el xandall de l’escola. També poden adquirir l’equip esportiu d’estiu(màniga curta).

Considerem imprescindible que la roba dels nens/es de posar i treure (bates, abrics, jaquetes…) porti una  veta  per a poder penjar-la.

Així mateix  recordem que la roba dels nens/es ha d’anar marcada amb el seu nom.

 

Abstenir-vos de portar els vostres fill/es a l’escola amb febre, conjuntivitis o qualsevol altra malaltia contagiosa. Tampoc no s’han de portar a escola quan es detecti un episodi de pediculosi (polls) ni amb qualsevol altre símptoma compatible amb el Covid-19.

A les sortides escolars els nens i nenes només han de portar allò que és imprescindible; per tant, els preguem que no els deixin portar diners, maquinetes de jocs, telèfons mòbils ni objectes de valor ja  que l’escola no es farà responsable de la seva pèrdua.

Tingueu present que els nens menors de 14 anys no poden tenir oberts comptes de xarxes socials (facebook, twitter, instagram… ), i que en cas que en tinguin obert un, els pares o tutors legals seran els responsables de les conseqüències que poden derivar-se d’un mal ús d’aquests comptes.

El material escolar de cicle inicial i d’Ed. infantil romandrà a les aules per tal que els nens/es no vagin tan carregats. Els alumnes de cicle mitjà i superior hauran de portar a l’escola tot el material necessari segons l’horari. Recomanem que aquesta responsabilitat recaigui sobre els propis alumnes, donat que fomenta l’autonomia personal (tot i que els pares  hauran de supervisar-ho).

Aquest curs en els cursos de 3r a 6è se us passarà un full de compromís sobre la reutilització dels llibres de text. Els llibres que s’han socialitzat quedaran en l’aula tret dels de castellà i català que portaran el nom de l’alumne/a. En aquest últim cas, la família signarà un full de compromís conforme s’ ha de tenir cura i mantenir el llibre en condicions òptimes i de retorn  a l’escola a final de curs. En cas de no retornar-lo s’haurà d’abonar l’import del llibre.

Els llibres de text que són socialitzats no es poden subratllar ni fer anotacions al marge.

 

4.- Activitats gestionades per l’AMPA

L’AMPA, com cada curs, organitza activitats extraescolars. La relació d’aquestes activitats així com el seu preu, els serà comunicat en el moment oportú per la  pròpia AMPA.

5.- INFORMACIONS RELACIONADES AMB LA GESTIO DEL COVID-19

L’actual situació provocada per la pandèmia de Covid-19 ens obliga a implementar una sèrie de mesures que hem de complir i respectar per gestionar la nova realitat que ens toca viure de la millor manera possible. Totes les famílies hauran de signar una declaració responsable sobre l’estat de salut dels infants. Entre aquestes mesures destaquem:

  • KIT COVID-19

Tots els i les alumnes de primària han de portar posada una mascareta en el moment d’accedir a l’escola. També hauran de portar una de recanvi per si la trenquen, mullen, perden… Es necessari portar una funda o bossaper poder guardar la mascareta que porten posada, mentre dinen, esmorzen, fan pati…  La mascareta i la bossa han de portar el nom.

Per evitar contagis els nens i nenes hauran de portar de casa una ampolla d’aigua en el cas d’educació primària i un got amb nansa i amb el nom posat en el cas d’educació infantil.

Tot i que al centre disposem de gel hidroalcohòlic es recomana als i les alumnes de primària que portin de casa un pot petitet ple d’aquesta substància perquè també en puguin fer un ús individualitzat.

  • A la web de l’escola trobareu informació detallada sobre on s’han de col.locar els infants dels diferents cursos a l’hora de fer l’entrada i la sortida esglaonada. Ara és més important que mai la col.laboració de les famílies respectant els horaris d’entrada i sortida així com els llocs assignats als diferents grups. S’han de complir escrupolosament amb aquestes indicacions per agilitar les entrades i sortides del centre. Els alumnes que arribin tard s’hauran d’esperar fins que passi la resta de cursos d’aquell torn.
  • Es recomana que vingui un sol adult a recollir l’alumne/a.
  • ELS ADULTS HAN DE DEMANAR CITA PRÈVIA PER PODER ACCEDIR AL CENTRE I HAN D’ESPERAR AL CARRER (NO AL VESTÍBUL) FINS QUE LA CONSERGE ELS AUTORITZI L’ENTRADA.
  • Les reunions d’inici de curs s’hauran de realitzar de manera telemàtica (no presencial). Les respectives tutores us convocaran per correu electrònic.

 

  • Ara, més que mai, necessitem disposar dels correus electrònics dels pares i mares. Ja en tenim recollits una gran quantitat. En tot cas, ens posarem en contacte amb tots vosaltres per demanar-vos els que ens falten.

 

MESURES SANITÀRIES PER TAL DE PREVENIR I MINIMITZAR ELS CONTAGIS A L’ESCOLA:

Què heu de tenir en compte a diari abans d’accedir al centre educatiu?

  • Cap persona pot accedir al centre amb una temperatura superior als 37,5º ni haver reduït la temperatura amb antitèrmics. Millor que la preneu a casa, tot i que nosaltres també ho farem quan arribin a l’escola.
  • No s’hi pot entrar amb cap d’aquests símptomes: febre o febrícula, tos, dificultat per a respirar, mal de coll, congestió nasal, vòmits o diarrees, mal de cap, malestar o dolor muscular, principalment.

 

Quines són les mesures de prevenció a les classes per minimitzar els contagis?

  • Cada classe té la consideració de “grup estable de convivència” i, per tant, els seus membres poden relacionar-s’hi sense limitacions a infantil i primària.
  • El contacte entre altres grups/classes es veurà limitat i s’haurà de fer respectant les mesures de seguretat (mascareta i distància), que s’hauran de mantenir en els passadissos, patis i altres espais comuns.
  • També es veurà limitat amb alguns docents: a infantil i primària, els que treballin en diverses classes, hauran de fer servir mascareta i respectar la distància d’1,5 metres amb els alumnes.
  • A més es reforçarà la neteja, ventilació i desinfecció del centre, dels espais comuns i cal garantir l’accés a gel hidroalcohòlic i/o sabons allà on sigui necessari.
  • Rentat freqüent de mans.

 

I si hi ha un cas de COVID-19?

Si es produeix un positiu, tot el seu grup estable de convivència haurà de fer aïllament preventiu a casa durant 14 dies. A tots se’ls farà una prova PCR el més aviat possible. El resultat negatiu en aquesta prova als membres del grup no eximeix la necessitat de mantenir l’aïllament domiciliari durant 14 dies, atès que és el període màxim d’incubació del virus.

En funció de la situació del centre educatiu i l’estat de la pandèmia l’autoritat sanitària, en coordinació amb l’autoritat educativa, prendrà les mesures i les decisions que corresponguin i que seran resultat de la valoració sobre el terreny a cada centre.

  • En cas que s’hagi d’aturar l’activitat de forma presencial, la formació es continuarà fent via no presencial, garantint la continuïtat del curs escolar.

 

IMPORTANT

ÉS IMPRESCINDIBLE QUE CONSULTEU PERIÒDICAMENT LA PÀGINA WEB DE L’ESCOLA. Aquí anirem publicant tota la informació rellevant relacionada amb el nostre dia a dia. Les mares delegades també informaran als seus respectius grups de les informacions més destacades que enviarem des de la direcció de l’escola. És molt important que totes les famílies formin part del grup de contacte dels respectius grups.

Quan tinguem recollits els correus electrònics de totes (o la gran majoria de famílies) farem servir aquest mitjà per estar en contacte permanent.

 

Esperem i desitgem que amb la col.laboració de tots i totes puguem tirar endavant el curs amb les mínimes incidències possibles.

 

 

Ben cordialment

El Claustre de professors/es

 

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>