Celebració del Moment Especial de l’Hivern

El dimecres 22 de desembre vam donar per acabat el Moment Especial de l’Hivern recuperant la ja tradicional cantada sota l’arbre de la plaça Major. Han estat uns dies marcats per la incertesa de la pandèmia però també per la il·lusió de rebre i compartir poemes i cançons, d’elaborar saboroses receptes en equip i donar conjuntament la benvinguda al solstici d’hivern amb un ritual de lletres i foc, pensant i compartint tot de bons desitjos per al nou any que està a punt de començar.

L’escola El Vinyet us desitja que passeu molt bones festes i molta salut per a tothom!

“Que no s’apagui mai la vostra flama, sou la peça clau del trencaclosques”

UNA SORPRESA QUE ENS IL·LUSIONA

Comencem la setmana amb una visita molt especial, una visita que ens va deixar bocabadats. Carones il·lusionades dels infants en veure com arribava a l’escola un ésser amb un vestit ple de coloraines, sabeu qui era? Era un bufó de carnaval. En veure’l, petits i grans van quedar sorpresos i emocionats van acollir els dos complements que acompanyaven el bufó. Sabeu de què es tracta? Eren unes boniques bústies. Una amb el rostre de l’Espedrera que convidava als infants de l’escola a posar-hi imatges, dibuixos i missatges… l’altra recollia els noms amb que cadascú dels infants somiava com es dirien els ous que dies abans havien arribat a l’escola.

A continuació us deleitem amb unes imatges que relaten aquests meravellosos moments:

ELS EXPERTS A L’AULA

La curiositat és l’atracció i el desig del que és nou. L’interès neix lentament i es desplega en oposició a la curiositat. Curiositat i interès són enemics.

Neus Sanmartí

Els experts en neurociència ens diuen que la curiositat és un factor que prepara el cervell per a l’aprenentatge i la memòria a llarg termini. També és la base perquè ens fixem en un tema i ens interessem per voler saber-ne més i aprofundir-hi.

Els infants es mostren curiosos per tot allò que els envolta. I passen a l’acció, observant, tocant, olorant i manipulant. A través de l’observació i experimentació del desconegut sacien aquesta primera curiositat. Però no sempre queden satisfets. A vegades a partir d’aquesta observació els sorgeixen preguntes, preguntes a les quals cal donar resposta.
Aquesta resposta la podem trobar en un company o companya, en els llibres, la família o altres.
Al Vinyet ens agrada buscar ajut en els experts, ja que són un bon recurs per a respondre aquests interrogants. Els infants poden trobar en ells i elles respostes des d’un punt de visió més ampli.

Les trobades amb els experts són esperades amb il·lusió per als infants, sovint aquests són familiars, amics, veïns, coneguts entre d’altres. Tots i totes podem ser experts en algun àmbit, cuina, costura, jardineria… Aquests lligams de proximitat ajuden a crear un ambient entranyable, de confiança, naturalitat i espontaneïtat. Espais segurs on poder exposar tots els seus dubtes i inquietuds.

Des d’aquest punt també guiem als infants a fer bones preguntes. Quines són les bones preguntes? Són aquelles que els obliga a relacionar coneixements, obren rutes cap a la investigació, permeten utilitzar diferents estratègies, aplicant allò que coneix, per trobar la resposta. Les  respostes a les bones preguntes no les poden trobar directament en un llibre o buscant a internet.
Gràcies a tots els experts que han donat resposta a tots els nostres dubtes!

Aprendre comença amb preguntes.

John Dewey

DONES DE CIÈNCIA

Aprofitar les oportunitats que ens brinda l’entorn i poder gaudir en un dia tant assenyalat de l’exposició de la biblioteca de Solsona sobre les dones de ciència.
Avui GRANS A hem anat a la biblioteca per conèixer dones en els camps científics i tecnològics, però no… Llegeix més»

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

El proper 24 de novembre seran les eleccions al Consell Escolar.
Us animem a presentar candidatures fins el dia 16 de novembre i a participar en la jornada electoral.
La franja horària per votar serà:
Tarda: de 16:30 a 19:30h

LES CANDIDATES  ES PRESENTEN:

UN CANÇONER MOLT ESPECIAL!

Una de les propostes d’aquest Moment Especial de la Música, és l’elaboració d’un cançoner! Però aquest no pretén ser un cançoner qualsevol… Hem demanat a les famílies que ens facin arribar cançons, aquelles que es canten des de sempre a casa, aquelles que ens van ensenyar les àvies i els avis… Cançons de falda, cançons-joc, cançons que expliquen històries… Cançons de totes les cultures que formen part de la Comunitat del Vinyet… Esperem que la proposta us engresqui!

INFOGRAFIA RECUPEREM CANÇONS