Qui som

L’escola

L’escola Els Til·lers, som una petita escola rural que forma part de la ZER Francolí.

Som un centre unitari format per dos grups, acompanyats per dues mestres, la Carol, per al grup dels petits i l’Aurora, per al grup dels grans.

També hi intervenen altres mestres que compartim amb les altres tres escoles de la ZER, elles són la Núria, la mestra d’educació física, la Belén, la mestra de música, la Marta, la mestra d’anglès, i l’Esther, la mestra de suport i de religió per als alumnes que demanen aquesta opció.

 

La ZER

L’escola Els Til·lers forma part de la ZER el Francol·lí.

Una ZER és un grup d’escoles petites, generalment properes, que decideixen tirar endavant un projecte educatiu comú.

La creació de les ZERS, al mateix temps que ha permès als mestres superar l’aïllament que es patia a les escoles rurals, ha facilitat poder comptar amb els mateixos especialistes que una escola ordinària, i sobretot que les nenes i els nens que viuen en pobles petits puguin compartir aprenentatges i amistat amb altres nenes i nens que viuen en pobles propers.

La Zona Escolar Rural Francolí està situada a la comarca de l’Alt Camp dins la província de Tarragona i està formada per quatre escoles rurals:

Son quatre escoles d’entorns diversos que volen compartir un projecte i un model educatiu. Als centres s’imparteixen els nivells educatius d’Infantil i Primària. La ZER disposa també de mestres especialistes que són itinerants ( mestre/a de música, mestre/a d’educació física i mestre/a d’anglès ).

Les quatre escoles tenen uns trets d’identitat que les caracteritzen. Es tracta d’escoles catalanes, públiques i obertes a tothom, amb unes metodologies respectuoses amb els ritmes i els processos interns dels infants. El propòsit és el desenvolupament de les competències per la vida, aquelles que ens serveixen per poder donar resposta als reptes individuals i col·lectius. Es tracta d’una ZER compromesa amb el canvi educatiu i per això són un centres que estan dins el programa d’Escola Nova 21. El programa d’escola nova 21 proposa una transformació del sistema educatiu per tal que s’actualitzi, adoptant plenament un propòsit dirigit a desenvolupar competències per a la vida en el nostre context històric i unes pràctiques d’aprenentatge fonamentades en el coneixement existent de com les persones aprenem.