SETMANA DE LA CIÈNCIA 2019

El Departament d’Educació, conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, promou la  Setmana de la Ciència 2019 que se celebra del 8 al 17 de novembre de 2019, amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. Per facilitar la participació dels centres en aquesta setmana s’organitzen diverses activitats.

La nostra escola ha participat en un d’aquests tallers que ens han ofert i preparat des de l’Institut de Ciències de l’Educació amb motiu de la 24a Setmana de la Ciència:

Activem els sentits a l’Aula Multisensorial Snoezelen

En aquest taller la  Noèlia ens va fer una sessió d’estimulació dels sentits on vam poder gaudir tots: nenes, nens i mestres. Una experiència sensorial fantàstica i gratificant!

El dimarts 14 de novembre vam pujar a l’autocar per ser universitaris per un dia. A la UdL ens esperava la Meritxell que ens va acompanyar fins a la Biblioteca Jaume Porta, aquesta biblioteca tan gran presta serveis a les Facultats d’Educació, Psicologia i Treball Social, a l’Escola Politècnica Superior i a la Facultat de Dret, Economia i Turisme. Allí ens van ensenyar l’espai, com es distribuïen els llibres, la màquina d’autopréstec que et permet realitzar préstecs sense haver de passar pel taulell d’informació i, també vam tenir la sort de ser els primers d’utilitzar una màquina de tecnopréstec de dispositius electrònics. I, per acabar la visita vam pujar a la tercera planta on ens havien habilitat un espai per a nosaltres amb contes i llibres molt atractius i interessants.

Després vam esmorzar i ja era l’hora d’anar a fer el Taller. Ens vam dirigir cap a la FEPTS (Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social) on ens esperava, a la Sala multisensorial Snoezelen, la Noèlia que ens va fer una sessió d’estimulació dels sentits on vam poder gaudir tots: nenes, nens i mestres.

La Sala Snoezelen és un espai creat per a aconseguir sensacions agradables per als nostres sentits. Allí hi havia: una columna de bombolles, un llit d’aigua, fibra òptica, llum ultravioleta, taula de llum, pantalla gegant, una barca, molts elements tàctils …

Una experiència sensorial fantàstica i gratificant! Moltes gràcies a tot el personal de la  UdL que va  fer possible aquest dia!