IX Congrés de petits i joves Científics i Científiques de Catalunya

El municipi de Bellaguarda es convertí el 18 de maig en la 1a seu del IX Congrés de Petits i Joves Científics i Científiques de Catalunya amb la participació de 164 alumnes de cicle superior de les escoles Alba de Lleida i Vedruna de Berga i, amb la particularitat que, en aquesta ocasió hi participaven tots els nens i nenes de P3 a 6è de la nostra ZER.

Durant  el matí de la jornada es van realitzar quatre activitats a les quals tot l’alumnat, distribuït per grups, anava participant.

La principal fou una recerca presencial en la què calia donar resposta a la pregunta: “De quina manera es pot alimentar de manera saludable, sostenible i planetària la ciutat de Barcelona?” Per cercar possibles solucions es posaren en marxa la creativitat i la imaginació.

En un altre espai  l’alumnat va poder connectar art, ciència i música amb l’explicació i observació d’un quadre on es veia Louis Pasteur. Cadascú va reproduir-ne una part alhora que escoltava una música.

Sota els ametllers vam aprendre a fer compostatge i així poder reciclar la matèria orgànica i tornar a la natura el que li correspon.

A la cooperativa de Bellaguarda ens van explicar tot el procés que fa l’oliva arbequina des que entra al molí fins que s’envasa l’oli que se n’extreu. Ja són cent anys cuidant, mimant i millorant tot aquest procés.

Dies abans del  Congrés les escoles van fer una recerca i una anàlisi de la dieta alimentària de l’alumnat. Per la tarda es van donar a conèixer els resultats extrets i les conclusions a les què cadascun dels centres participants havia arribat.

Quan parlem de dieta planetària ens referim  a un model alimentari basat en la salut i la sostenibilitat que té en compte la compra de proximitat, el no malbaratament, el transport sostenible, l’eliminació d’embolcalls de plàstic i la reducció del consum d’aigua, electricitat i gas.

Podem enllaçar l’objectiu d’aquest Congrés amb el lema d’aquest any del Dia Mundial del Medi Ambient: “Una única Terra”. Aquesta realitat ens crida a viure de manera més sostenible i amb harmonia amb la natura. Així doncs, comencem a cuidar la Terra des del plat!

La notícia del IX Congrés celebrat ahir a Bellaguarda ha sortit publicada als mitjans de comunicació.

Per veure-ho clicar AQUÍ