DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU

El DENIP se celebra cada 30 de gener per commemorar l’aniversari de la mort del Mahatma Gandhi i per recordar el seu llegat. Aquesta jornada, instaurada el 1964 per Llorenç Vidal, vol contribuir a promoure la cultura de pau, la no-violència, el compromís i la resolució pacífica dels conflictes entre els infants i els joves.

Aquest any a l’escola també hem recordat aquest dia i hem parlat de què és la Pau per nosaltres. Una de les activitats que hem fet és llegir un conte, ja que els contes amaguen grans i savis missatges :

Amb els més petits: “Wangari i els arbres de la Pau” de Jeanette Winter.

Wangari, la protagonista del conte vivia envoltada d’arbres. Quan creix, comença una massiva desforestació, i Wangari tem que aviat tot el bosc sigui destruït. Decideix sembrar nou arbres petits i inicia una acció ecologista en favor de la reforestació. Una història real sobre la vida de Wangari Maathai, nascuda en un petit poblat de Kenya, que va rebre el Premi Nobel de la Pau l’any 2004.

Amb els més grans: “Els llibres de la senyora Jella” de Kathy Stinson.

La guerra havia canviat per sempre les vides d’Anneliese i el seu germanet Peter. Un dia, vagarejant pels carrers en runes, es van topar amb una exposició. Una sala enorme plena de llibres! En aquell lloc, l’Anneliese i en Peter van conèixer una dona que va influir en les seves vides més del que mai haguessin imaginat… Aquest conte ple d’esperança es basa en la història real de Jella Lepman, qui va viatjar per tota Alemanya l’any 1946 amb una exposició internacional de llibres infantils.

També hem llegit i dibuixat poemes per la Pau i tots junts hem escrit i decorat missatges i paraules que a la tarda hem penjat en una olivera de la plaça per a que puguin arribar a tothom:

1. Elba

Hola nois i noies, he estat pensant en ensenyar la vostra pàgina als meus companys de quart d’ESO i crec que estaria bé investigar una mica sobre els origens de l’escola i el poble per explicar-los-hi la història. Volia fer una proposta per viatge de fi de curs i m’agradaria poder ensenyar als meus companys el nostre poble, si s’arribés a venir per viatge de final de curs voldria fer un petit turisme per aquí.

Des de Lleida la vostra ex alumna,

Elba Simó

1. Escola Els Set Focs Autor de l'article

Elba, què contents que hagis contactat amb nosaltres! Tenim molts bons records del teu pas per l’escola! Si al final podeu fer el viatge estarem encantats de rebre-us!
      Una fortíssima abraçada i fins aviat! Ja saps que a l’escola de Bellaguarda sempre seràs molt ben rebuda.