El pati que volem

El curs 2014-15, com escola vam iniciar  uns canvis metodològics que comportaven un nou plantejament dels espais de pati donant-los més protagonisme com a eina educativa. Tot el moviment que el nen necessita per anar establint les connexions neuronals i anar fent el seu aprenentatge no s’ha de fer només dins l’aula sinó que el temps de l’esbarjo és una estona de motivació  per treballar a fora. Cert és que el nostre pati és un espai amb massa ciment i poca vegetació, fet que no ajuda a la diversificació de jocs.
Per això vam iniciar un procés de canvi d’aquests espais:
  • El curs 2014-15 vam pintar una gran pissarra verda per a poder dibuixar i vam fer diferents demandes per a poder-les gaudir tan aviat com fos possible però no van arribar fins al curs 2015-16.
  • El curs 2015-16 vam incorporar com zona d’esbarjo pel curs 2015-16 la zona de bosc del davant de l’escola, prèvi permís a l’ajuntament del poble amb el vist-i-plau del consell escolar. També, amb l’ajuda econòmica de l’AMPA i de l’estalvi aconseguit amb la participació del projecte 50×50 vam instal·lar dos rocòdroms al pati, vam demanar a l’ajuntament que ens fessin un sorral per a l’alumnat de primària i una taula de ping-pong.
  • El curs 2016-17 vam invertir els esforços principalment al pati d’educació infantil: vam fer una estructura amb rodes per tal que promoure aquesta mobilitat que tant ens interessa, vam penjar una corda amb nusos per tal d’agafar força als braços, es va instal·lar un pont de cordes sobre baldes de fusta i es van instal·lar dos tubs de ciment en forma de cuc.  Tot plegat, com hem dit, perquè l’alumnat es bellugui.
  • El curs 2017-18, de moment hem penjat una nova corda de nusos a la zona de joc d’infantil i està prevista una estructura per promoure l’agilitat també a l’alumnat de primària.
    A partir d’aquest curs, els estalvis, tant econòmics com d’esforç han estan destinats per a fer una gran remodelació del pati.
  • El curs 2018-2019 es va participar en els pressupostos participatius per aconseguir aquesta empenta econòmica i es van guanyar però de moment estem a l’espera que s’executi part de la inversió.
  • El curs 2019-2020 es van arrencar les moreres que hi havia al pati per dos motius: no creixien i no eren bordes. L’ajuntament va començar amb part de la remodelació repoblant la zona amb l’arbrat adient.
  • El curs 2020-2021 es va reactivar el projecte presentat a l’ajuntament l’any 2019. Es va fer un estudi per part de l’ajuntament i una proposta de remodelació.Per una altra banda, L’AMPA va regalar a l’escola dues cuinetes gegants de fusta que van fer ells mateixos.
  • El curs 2021-2022 s’ha portat a terme la primera part del projecte de remodelació: drenatge de la part del sorral de primària, paviment de l’entrada d’infantil i embelliment de l’entrada: testos i nou arbrat. L’AMPA també hi ha col·laborat amb una caseta per a guardar-hi jocs.
img_7375img_7376