El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi, per fer-la la comissió digital del centre va decidir emprar diferents eines diagnòstiques:
- Eina Selfie: una eina creada per la Comissió Europea, per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi del seu grau d’implementació de les tecnologies digitals. Es tracta d’una eina per elaborar qüestionaris per passar a l’equip directiu, a l’equip docent i a l’alumnat (de 4t, 5è i 6è).
- Eina Selfie for teachers que s’assembla a l’anterior, però ens dona una visió del centre encara més detallada.
- Enquesta a les famílies per poder recollir la seva visió sobre la maduresa digital del centre.
- Diagnosi qualitativa elaborada a partir de l’observació i l’anàlisi de la realitat per part de la Comissió d’Estratègia Digital de Centre.
A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, s’han detectat els punts forts i punts febles, que ens permetran establir els objectius de l’Estratègia Digital i ens ajudaran a establir i millorar la Cultura Digital del Centre.
PUNTS FORTS | PUNTS FEBLES |
Les infraestructures i serveis digitals del centre
Desenvolupament professional continu Disponibilitat de recursos educatius en línia Bona comunicació amb la comunitat educativa Comportament responsable per part del professorat i de l’alumnat Disposició d’un entorn virtual d’aprenentatge (Google Classroom) El centre educatiu té una comunicació regular i ben organitzada amb les famílies i /o tutors Desenvolupament professional en línia a través de la col·laboració Orientació i assessorament interns a través de la comissió digital Accés de l’alumnat a dispositius fora del centre Predisposició familiar a ajudar els fills Claredat de la web Utilització de tecnologies digitals per millorar la comunicació amb professors, alumnes o pares. |
Manca de temps per dedicar a la creació de recursos digitals propis.
Avaluació del progrés de l’alumnat Baix índex de col·laboracions amb altres centres per part del professorat i de l’alumnat Dificultats per donar retroalimentació adequada per part del professorat en l’àmbit digital Baix percentatge de mestres que participen en programes de desenvolupament professional Baix percentatge de temps per dedicar a l’ensenyament digital Nombre de famílies que visiten regularment la web Nombre d’alumnes que disposen de dispositius adequats per fer les tasques a casa Nombre d’activitats d’aprenentatge que requereixin a l’alumnat fer servir les tecnologies digitals per cercar, avaluar i administrar informació i dades en entorns digitals. Poc us de les tecnologies digitals per atendre les diverses necessitats d’aprenentatge de l’alumnat, permetent avançar a diferents nivells i velocitats, així com seguir itineraris i objectius d’aprenentatge individuals Baix us de les tecnologies digitals per millorar els processos d’aprenentatge autoregulats de l’alumnat, |