Diagnosi

El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi, per fer-la la comissió digital del centre va decidir emprar diferents eines diagnòstiques:

• Eina Selfie: una eina creada per la Comissió Europea, per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi del seu grau d’implementació de les tecnologies digitals. Es tracta d’una eina per elaborar qüestionaris per passar a l’equip directiu, a l’equip docent i a l’alumnat (de 4t, 5è i 6è).
  • Eina Selfie for teachers que s’assembla a l’anterior, però ens dona una visió del centre encara més detallada.
  • Enquesta a les famílies per poder recollir la seva visió sobre la maduresa digital del centre.
  • Diagnosi qualitativa elaborada a partir de l’observació i l’anàlisi de la realitat per part de la Comissió d’Estratègia Digital de Centre.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, s’han detectat els punts forts i punts febles, que ens permetran establir els objectius de l’Estratègia Digital i ens ajudaran a establir i millorar la Cultura Digital del Centre.

PUNTS FORTS PUNTS FEBLES
Les infraestructures i serveis digitals del centre

Desenvolupament professional continu

Disponibilitat de recursos educatius en línia

Bona comunicació amb la comunitat educativa

Comportament responsable per part del professorat i de l’alumnat

Disposició d’un entorn virtual d’aprenentatge (Google Classroom)

El centre educatiu té una comunicació regular i ben organitzada amb les famílies i /o tutors

Desenvolupament professional en línia a través de la col·laboració

Orientació i assessorament interns a través de la comissió digital

Accés de l’alumnat a dispositius fora del centre

Predisposició familiar a ajudar els fills

Claredat de la web

Utilització de tecnologies digitals per millorar la comunicació amb professors, alumnes o pares.

Manca de temps per dedicar a la creació de recursos digitals propis.

Avaluació del progrés de l’alumnat

Baix índex de col·laboracions amb altres centres per part del professorat i de l’alumnat

Dificultats per donar retroalimentació adequada per part del professorat en l’àmbit digital

Baix percentatge de mestres que participen en programes de desenvolupament professional

Baix percentatge de temps per dedicar a l’ensenyament digital

Nombre de famílies que visiten regularment la web

Nombre d’alumnes  que disposen de dispositius adequats per fer les tasques a casa

Nombre d’activitats d’aprenentatge que requereixin a l’alumnat fer servir les tecnologies digitals per cercar, avaluar i administrar informació i dades en entorns digitals.

Poc us de les tecnologies digitals per atendre les diverses necessitats d’aprenentatge de l’alumnat, permetent avançar a diferents nivells i velocitats, així com seguir itineraris i objectius d’aprenentatge individuals

Baix us de les tecnologies digitals per millorar els processos d’aprenentatge autoregulats de l’alumnat,