TRETS D’IDENTITAT I OBJECTIUS

Trets d’identitat que ens defineixen:

• La llengua catalana és la llengua d’ús i comunicació de la vida quotidiana a l’escola, és la llengua vehicular utilitzada en el procés d’ensenyament aprenentatge.
  • Som una escola oberta a tothom. Defensem els valors democràtics en la gestió, funcionament i la presa de decisions.
  • Ens guiem pel principi de coeducació.
  • L’escola és aconfessional i respectuosa amb totes les creences religioses i polítiques tant de les famílies com dels mestres i els alumnes.
  • Som respectuosos amb tots els pobles i amb les diferents ideologies. Fomentem i respectem la pluralitat i mantenim un compromís amb els valors següents: actitud de diàleg, solidaritat, cooperació, respecte a l’altre, educació per la pau, responsabilitat, tolerància, empatia, comprensió i esforç.
  • Donem als alumnes la informació objectivament, perquè progressivament formin els seus propis criteris i, analitzant la realitat, puguin prendre decisions responsables.
  • Potenciem el desenvolupament integral dels alumnes.
  • Mostrem un gran interès i voluntat a fomentar el respecte al medi ambient.
  • Promovem la resolució de conflictes a partir de la reflexió per part de les parts afectades, buscant una solució consensuada i pacífica tot afavorint el diàleg.
  • Cerquem i desenvolupem criteris de millora contínua en tots els àmbits d’actuació docent.
  • Treballem el sentiment de pertinença dels alumnes a l’escola.
  • Fomentem la participació de tots els grups de la nostra comunitat educativa.
  • Aprofitem els recursos que ens ofereix l’entorn pel seu contacte proper amb la natura.

Objectius principals de l’escola:

• Preparar els alumnes per a què adquireixin les eines necessàries per entendre el món i esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i críticament en la societat plural, diversa i en canvi continu que ens ha tocat viure.
  • Promoure una educació plurilingüe i intercultural.
  • Refermar el sentiment de pertinença a l’escola.
  • Millorar els resultats dels alumnes.
  • Fomentar la cohesió social.