Sortida a peu pel terme del poble

Els alumnes de 4t, 5è i 6è durant la setmana cultural vam conèixer diferents indrets del terme de la Pobla de Montornès. Un dia vam sortir de l’escola a peu en direcció cap a la via del TGV. Després vam girar a la dreta per un sender, que és el GR-92 en una zona agrícola. Vam caminar fins a trobar el mas Gibert a la dreta, on ens vam aturar i vam fer una explicació. Després vam girar cap a l’esquerra i es comença a agafar una mica d’alçada. Poc després, apareix una cruïlla, on cal deixar la pista i girar a l’esquerra per un sender que té una petita obra al terra on hi ha escrit “la Mola”.

A partir d’aquí comencen les primeres barraques de pedra seca, una al costat del camí i una altra amb zona de pícnic, on vam fer l’esmorzar. El bosc s’acaba i el camí comença a pujar bastant. Vam arribar a un primer cim amb una creu. El paisatge, en aquesta zona, ha canviat i ara és un erm cremat. Vam continuar avançant fins a la Mola, on vam fer una parada, l’explicació i una foto de grup. També vam escriure un petit missatge a la llibreta per deixar constància.

Després vam iniciar una baixada cap a la vall que hi ha a sota, i la vam seguir fins al mas de la Trunyella, on vam aprofitar per dinar en unes taules de fusta.

Vam continuar per una vall agrícola, plena de vinyes fins que un rètol indicador ens marca el retorn a la Pobla i vam arribar a la part alta de la urbanització Castell de Montornès.
Després vam anar fins al mas Soler situat a la urbanització per fer l’explicació del mas, gaudir d’un temps de lleure i poder reomplir aigua.

Vam continuar per la urbanització per agafar el camí que porta a mas Mercader, on vam fer l’explicació del mas i vam passar per un petit túnel (refugi). Seguidament vam tornar pel camí GR-92 cap a l’escola.