Tots els ecosistemes del món, des del punt de vista de Tercer.

Des del mes d’abril fins al mes de maig, els alumnes i les alumnes de tercer hem treballat els ecosistemes.

Vam iniciar el procés després de rebre una carta del Zoo de Barcelona, en la que se’ns demanava ajuda per a poder alliberar els animals que viuen allà, ja que estaven molt tristos. Però no sabíem on havíem d’enviar a cada animal. Per això vam haver de buscar informació.

El primer que vam fer va ser estudiar què és un ecosistema. Vam veure que era molt important la relació entre els éssers vius i el medi físic. Vam aprendre que hi ha diferents tipus d’ecosistemes: terrestres, aquàtics i mixtes. També vam veure que els éssers vius es relacionen de diferents maneres: competeixen, col·laboren i/o parasiten. Vam estudiar les cadenes tròfiques: vam descobrir que hi ha éssers vius que són productors (les plantes que es fabriquen el seu propi aliment), altres que són consumidors (animals herbívors, carnívors, omnívors) i els descomponedors (bacteris i fongs). Un altre tema que vam veure és la influència dels humans en els ecosistemes i vam veure els problemes relacionats amb la desforestació i la contaminació: ens va sorprendre saber que hi ha cinc illes de plàstic al món i la de l’oceà Pacífic mesura com tres vegades França!

Després ens vam especialitzar per grups en el treball d’un ecosistema. Cada grup va buscar la informació de seu ecosistema i quan ho vam tenir tot vam construir una maqueta amb materials reciclats. Podeu veure com ens han quedat de bé!

Finalment vam haver de fer una exposició oral a la resta de companys/es de la classe. Tot i que estàvem nerviosos ens vam treure els nervis i ens vam superar a nosaltres mateixos/as.

Vam contestar el dubte que tenien al Zoo de Barcelona.

Ha estat molt divertit, ens hem esforçat molt, hem après i hem treballat en equip.

Trobareu les fotos AQUÍ

Feu un comentari

Desplaça cap amunt
Ves al contingut