Els infants de 3r iniciem el projecte de “Formigues cooperatives”

Aquest curs les classes de tercer iniciem amb molta il·lusió i ganes un projecte d’educació física. És un projecte anomenat “Formigues Cooperatives”, i com el seu propi nom indica es tracta de fer reptes físics de forma cooperativa. És un projecte que fa onze anys que existeix, on participen un nombre elevat d’escoles d’arreu de Catalunya.

El projecte consisteix en la pràctica i elaboració de jocs cooperatius. La primera part es tracta de jugar molt per poder entendre que és un repte motriu. Es formen equips de quatre o cinc components, dins de cada grup hi ha rols que aniran canviant de manera rotatòria. Cada grup escull un repte, el llegeixen, busquen maneres de resoldre i ho practiquen fins que troben una solució motriu a aquest repte. Un cop ho han practicat la mestra ho ha de validar, veient com el resolen entre tots i totes.

La segona part, potser és la més complicada i a la vegada la més creativa, ja que cada grup haurà d’inventar-se un repte. Aquest repte l’intercanviarem amb una escola de Santa Eulàlia de Ronçana, ells i elles ens enviaran els seus. Per tal de conèixer-nos una mica, hem elaborat un vídeo de presentació que remetrem a la seva escola i viceversa.
La tercera i última part, consisteix en una jornada esportiva de reptes, que realitzarem conjuntament, amb les escoles del Calderí i del Montbui que també hi participen des de ja fa anys. Sempre que les mesures sanitàries ens ho permetin.

Els companys de quart també es beneficiaran d’aquest projecte, ja que farem intercanvis de reptes, entre els companys de tercer i quart del Farell.

Veure més imatges