Carnaval!

Quina alegria! Aquest curs hem pogut gaudir d’un CARNAVAL de debò. Ha estat una jornada ben carnavalesca. Al llarg del matí hem fet tallers relacionats amb el Carnaval i les cultures del món, des dels més petits als més grans de l’escola.

Aquest curs cada cicle ha realitzat diverses activitats durant la setmana:

EUCACIÓ INFANTIL

Vam realitzar diverses manualitats a l’aula relacionades amb la festa,

vam fer ombres xineses tot utilitzant diferents complements de disfresses i paper de cel·lofana de colors

i dijous gras vam sortir tots els infants de P3, P4 i P5 a esmorzar al pati botifarra d’ou, coca de llardons, truita… i després vam anar a jugar al pati de les cabanes.

Divendres al matí vam buscar una sèrie d’objectes o elements relacionats amb el Carnaval pel pati o per diferents estances de l’escola. Un d’aquests elements/complements tenia relació amb una fotografia d’un Carnaval del món que també trobaven amagada. Una vegada aconseguits tots els elements vam fer una posada en comú valorant quins dels complements trobats feia relació amb el Carnaval de la fotografia. També vam poder veure i comentar uns vídeos de cada un dels Carnavals. Amb aquesta activitat  vam poder treballar diferents Carnavals del món, coneixent les seves peculiaritats i les diferents maneres de celebrar aquesta festa arreu del món.

CICLE INICIAL

Van decorar un marc de fotos gegant per fer un photocall, amb les banderesmenjars típics… (de les diferents ciutats famoses pel seu carnaval). També van decorar bigotis, barrets, plomes, màscares… Se‘ls van posar per retratar-se uns/es als/les altres!

CICLE MITJÀ I SUPERIOR

Van fer un treball de recerca dels Carnavals de: Niça, Colònia, Montevideo, Venècia i Sitges, que va quedar plasmat en un mural que posteriorment van explicar a la resta dels/les companys/es.A més van poder realitzar dos jocs, el Passaparaula i el Smart10, tots dos amb preguntes relacionades amb aquesta festivitat. I pels més animats/des també podien fer un Genially, ben divertit, on podien aprendre coreografies de diferents llocs del món!

Per acabar, a la tarda vam fer una desfilada al pati de l’escola, on els infants van poder gaudir de les disfresses de la resta dels companys/es. A la pista dels grans ens esperava una monitora de zumba del Club Natació Caldes, la Mireia. Ens va fer moure de valent, van ballar fins que la festa va acabar!

Sense dubtes, ha estat una jornada ben alegre i festiva!

Veure totes les fotografies