Aprenentatge cooperatiu a P4!!

Els infants de P4 juguem, treballem i aprenem cooperativament!

És una metodologia que ens permet potenciar les relacions socials, l’atenció a la diversitat i l’aprenentatge entre iguals. És un mètode que hem d’anar aprenent perquè no és fàcil expressar les nostres opinions, escoltar i respectar les dels altres, arribar a un consens entre l’equip i treballar conjuntament amb un objectiu comú.

Hem realitzat diferents activitats però avui us en volem compartir una. Primerament vam haver de formar equips amb la única consigna del nombre d’alumnes total. Un cop ja érem un equip vam haver d’escollir un nom com a grup. Després va arribar el repte: cada equip tenia un animal i havien de construir-li una casa. Disposaven de tots els materials de l’aula, que podien agafar lliurement, però havien de parlar i arribar a un consens comú abans d’anar a buscar els materials.

En cada grup van sorgir dinàmiques diferents: alguns es van posar d’acord de seguida, altres els va costar fer un front comú i cadascú individualment feia una casa i d’altres els costava arribar a un consens. Amb l’acompanyament de l’adult, finalment tots els grups ho van aconseguir i en vam poder parlar després. Tots els processos ens aporten experiència i aprenentatge per a les següents activitats i, per a qualsevol moment del dia i de la vida per a relacionar-nos amb els altres.

Per acabar la sessió, tots els infants van visitar el «museu» que consisteix en passejar-se per la classe contemplant els resultats finals dels altres grups sense tocar-los, com si estiguessin en un museu.

Veure més fotografies