A P3 treballem jugant amb les “Safates Individuals”

A P3 treballem a partir de les safates individuals. Quan la Laura, marxa a la seva aula amb mig grup d’anglès, a la classe ens quedem amb 10 o 11 infants i aprofitem per treballar de forma autònoma. El paper de la mestra és el de preparar el material, observar com interactua l’infant i guiar-lo en el cas que ho necessiti.
Les safates individuals és una metodologia que consisteix en una sèrie de propostes que es presenten dins d’una safata. Dins d’aquestes, els alumnes troben tot el que necessiten per desenvolupar una activitat en concret, que prèviament s’ha presentat a tots els infants. Tots els nens/es saben que han de fer davant d’una safata. Les propostes són de diferents àmbits: d’escriptura, de matemàtiques, de plàstica, de motricitat fina… I el procés és sempre el mateix, el nen/a va a buscar la safata de manera autònoma, prepara tot el material i fa aquella activitat en concret. Quan acaben tots, recullen tot el material i el posen dins la safata i ho deixen tot endreçat.
Per què ho fem tot això? Quin són els objectius darrere d’aquesta metodologia?
Doncs ho fem amb l’objectiu final de treballar totes les habilitats motrius implicades en la lectoescriptura, és a dir, no podem demanar a un nen/a que faci un bon traç amb el llapis i escrigui números i lletres o un dibuix si primer no hem treballat totes les habilitats implicades.
També ens serveix per reforçar l’autonomia personal. Fomentem la responsabilitat individual davant d’un material comú, afiancem continguts que ja s’han treballat a l’aula i estimulem la capacitat de concentració davant d’una tasca, ja que el clima de l’aula és molt relaxat.
Mireu, mireu com gaudeixen aprenent!!! Veure més fotografies.