SETMANA CULTURAL Cicle Mitjà curs 2020-21

Hem iniciat la Setmana Cultural, Igualtat de gènere, amb un ampli ventall d’activitats. Activitats que conviden a la reflexió, a empatitzar i a tenir ganes de seguir treballant cap a la igualtat de gènere.

Cada matí veiem i comentem vídeos de persones, que voluntàriament ens han volgut explicar la seva experiència professional.

Són persones que actualment ocupen un lloc a la seva feina que habitualment és ocupat per persones de l’altre gènere. A les tardes estem omplint un llibret de dones que han estat invisibles, tot i que, han fet mèrits per ser reconegudes a escala mundial.

Hem fet l’anàlisi de trossos de pel·lícules Disney i d’anuncis publicitaris. La conclusió a la qual arribem és que: a la dona la tracten com a un objecte, físicament ha de ser perfecte, ha de fer les feines de la casa, ha de ser mare… i amb tota aquesta càrrega física i emocional ha d’estar sempre contenta, o si més no, semblar-ho.

Treballem en l’àmbit corporal la cançó que durant aquesta setmana, sona a l’escola: “Depende de los dos”. Una cançó creada per un grup de mestres d’Osca, per a treballar la igualtat de gènere. Fem la coreografia que els/les mateixos/es mestres van crear i també fem la percussió amb el nostre cos de la mateixa cançó.

Continuem amb l’anàlisi, però aquesta vegada dels objectes que tenim a casa com: comandaments, aspiradores, motxilles roses… i de les tasques de la llar.

Volem saber quin és el gènere que les fa servir amb més freqüència i qui col·labora més a les taques de casa.

Amb l’activitat de la capsa de valors volem comprovar si els/les nostres alumnes tenen perjudicis a l’hora de posar actituds i valors als nens i a les nenes, ja que socialment se’ns adjudiquen segons el nostre gènere.

Acabem la setmana amb una gimcana frenètica on hem posat al límit l’habilitat, la paciència i la destresa del nostre alumnat, ja que han hagut de fer una sèrie de tasques que habitualment fan les dones abans de portar-los a l’escola i sense cap remuneració econòmica.

Veure més fotografies