COMENÇA EL NOU CURS 19-20 A L’ESCOLA DOVELLA!!!

Donem la benvinguda a aquest curs 19-20  amb la il·lusió de retrobar-nos en una escola que es va repensant any rere any i assumint nous reptes de convivència i aprenentatge on també prenen protagonisme nous espais per aprendre en companyia. Desitgem que estar a l’escola sigui una experiència agradable i apassionant. Volem que a les nostres aules aprendre i habitar l’escola i el món vagin sempre de la mà.
Donem la benvinguda a tots els nens i nenes de la Dovella i a les seves famílies amb les mateixes ganes i alegria de veure’ns que tenim cada setembre.

NOTÍCIES IMPORTANTS

Les reunions de curs es faran a les aules a les 17h i les activitats extraescolars, ambdues propostes us les comunicarem més endavant.

Beques. Ha sortit la 2ªconvocatòria per poder sol·licitar l’ajut de beques de menjador que finalitzarà el 20 de setembre. Ja es poden començar a tramitar les beques per a infants amb NEE que finalitzarà el 26 de setembre. Trobareu tota la informació a la web del Consorci d’Educació de Barcelona www.edubcn.cat. Podeu passar pel despatx de direcció a lliurar la documentació.

Iniciem els blogs! cliqueu aquí per accedir: El nostre viatge per la Dovella

L’equip de Sant Martí de la Btv fan una visita a la nostra escola a partir del guardó que vam rebre de Barcelona Innovació Educativa pel projecte Transformació del Pati Escolar. Dimecres 8 de maig de 2019 (Minut 3:03 fins al 3:56)

Marató de l’Estalvi Energètic

Enguany, a l’Escola Dovella ens estrenem en la participació del Projecte Marató d’Estalvi Energètic a la vegada que continuem compromesos i actius amb diferents projectes relacionats amb la sostenibilitat i el medi ambient. Fruit d’un d’aquests projectes, concretament el d’Escoles + Sostenibles, vàrem veure la necessitat d’organitzar-nos d’una manera diferent aquest curs.

L’Escamot Verd el formem un nen i nena de cada curs, des de P4 fins a 6è. La majoria dels dilluns ens reunim durant tres quarts d’hora, i en aquesta estona parlem amb dues mestres que ens acompanyen sobre propostes que ens ajuden a millorar el món. Totes les idees que tractem i decidim les intentem traspassar als nostres grups classe. Quan es va presentar el projecte de la Marató d’Estalvi Energètic, el què vàrem plantejar a la primera trobada de l’Escamot es va centrar a parlar del que podíem fer per reduir el malbaratament energètic de l’escola i com millorar els nostres hàbits. Ràpidament vam veure que per estalviar electricitat era important tancar els llums quan sortíem d’un espai com fem quan estem a casa, engegar només una línia de llum dels fluorescents del sostre i aprofitar la llum natural per treballar. Així com apagar els ordinadors quan no els estàvem utilitzant i també les pantalles digitals. També ens vàrem adonar que en els passadissos calia tancar alguns dels fluorescents per baixar el nivell de llum en els llocs de pas i el conserge ens va donar un cop de mà.

Pel que fa a la calefacció, després de la trobada amb l’Eloi hem descobert que si tenim calor hem de tancar els radiadors en comptes d’obrir les finestres o els ventiladors perquè així la calefacció no continua gastant. Només obrim les finestres en cas que necessitem ventilar l’aula. Ara engeguem la calefacció a primera hora del matí i quan l’escola està prou calenta al migdia tanquem els radiadors. L’últim repte que teníem era l’estalvi en el consum d’aigua. Observant que les nostres aixetes no es poden obrir i tancar quan volem, vam decidir com a alternativa que cadascú portaria a l’escola el seu bidonet ple de casa.  Altres accions que hem consensuat han estat: anar de dos en dos al lavabo per rentar-nos les mans i prémer el botó adequat per buidar la cisterna, així com llençar els mocadors a la paperera de rebuig  i evitar fer-ho al vàter. Volem continuar millorant l’estalvi posant en pràctica altres idees que no hem pogut dur a terme, com per exemple posar els filtres a les aixetes per reduir el cabal d’aigua,  instal·lar sensors de presència quan entres al lavabo per obrir-se els llums…

Durant aquest mes de febrer tots els cursos de l’escola hem treballat diferents temàtiques relacionades amb l’estalvi energètic per conscienciar-nos i conscienciar a tota la comunitat de la Dovella. Els més petits vàrem fer papallones amb material de rebuig, ja que hem après que són animals molt sensibles al canvi climàtic. L’alumnat de 1r i 2n ens vàrem centrar en l’aigua, i per això vàrem fer el càlcul per saber quanta aigua es gastava cada cop que tiràvem de la cadena del vàter (10 litres) i ho vam representar amb unes ampolles de plàstic. Els de 3r i 4rt vàrem fer visible els litres d’aigua que gasta en un dia una persona a Barcelona, que són 107 litres, i ho vam representar amb diferents tipus d’ampolles per fer-nos una idea. L’alumnat de 5è de l’Escamot cada dilluns anàvem amb el conserge per fer la lectura dels comptadors. Els més grans de 6è vam fer un cub per veure el què és un metre cúbic, i comprovar quants brics de litre hi cabien a dins perquè volíem explicar que 60 alumnes consumeixen cada any els litres que hi caben en una piscina olímpica.

Els resultats que hem obtingut ens han animat i motivat encara més. Hem fet molt però encara tenim molta feina a fer per ser més sostenibles any rere any.

La nostra Escola ha estat guardonades amb el Premi Barcelona d’Innovació Educativa 2019, per el projecte “Transformació i cocreació del pati de l’Escola Dovella”. 25 de març de 2019.