Salut

Vacunes

La vacuna hepatitis A i la Meningitis C es posa als alumnes de 6è, és injectable i requereix tres dosis que administra el personal sanitari del CAP. A més, les alumnes de 6è rebran la vacuna del papil·loma juntament amb una de les dosis de l’hepatitis A. Els i les alumnes que no hagin passat la varicel·la també es podran vacunar aquests mateixos dies.

Dates de vacunació:

DOSI NIVELL DATA LLOC
1a Pendent de concretar escola
2a Pendent de concretar escola
3a Pendent de concretar escola

Caldrà que porteu el carnet de salut a l’escola quan el tutor/a dels vostres fills/es us els  demani.

Revisions dentista

Als alumnes de 1r i de 6è, el dentista del CAP, els farà una revisió buco-dental.  Les dates, encara estan per determinar.

RECOMANACIONS GENERALS DE SALUT

Equip d’atenció  Primària d’Artés

L’objectiu d’aquest recull de recomanacions de salut i d’higiene és disminuir la freqüència de contagi de les malalties infeccioses, donar uns consells bàsics de salut i assegurar una correcta administració de medicació a l’escola.

FEBRE

La febre és un símptoma  molt freqüent en l’infant que es caracteritza per un augment de la temperatura corporal (per sobre de 37ºC ) i sovint s’acompanya de malestar. És un mecanisme de defensa de l’organisme contra la malaltia i, per tant, no cal tractar-la de forma immediata amb medicaments.

RECOMANACIONS

• Utilitzar mesures físiques per rebaixar la temperatura i disminuir-ne les molèsties.
  • Si té malestar, fred o esgarrifances, no abrigar-lo i oferir-li aigua per beure a glopets.
  • Si un infant arriba als 38ºC o més, l’escola ha de contactar amb el pare, mare o tutor/-a perquè el recullin tan aviat com sigui possible. Encara que no es tracti d’una urgència, l’infant no s’ha de quedar a l’escola.
  • Els nens, si tenen febre, NO han d’anar a l’escola i s’incorporaran a les classes quan faci 24h que no en tenen.

ADMINISTRACIÓ DE MEDICACIÓ

Si un alumne ha de prendre alguna medicació s’han de tenir presents les següents indicacions:

• Al centre NO s’administrarà cap medicació sense recepta mèdica o nota del metge que n’especifiqui la dosi i l’horari.  En cas d’haver d’administrar alguna medicació en horari escolar caldrà omplir l’autorització (model d’autorització).
  • En cas d’al·lèrgia o qualsevol altra característica específica relacionada amb la salut dels vostres fills/-es, cal comunicar-ho al centre escolar mitjançant un informe mèdic.

ALIMENTACIÓ

• Si l’alumne requereix una dieta especial, cal un informe mèdic que detalli el tipus de dieta i el temps que cal mantenir-la.
  • L’alimentació és molt important en el manteniment de la salut i el creixement adequat, per aquest motiu és convenient consultar el menú escolar per tal de complementar la dieta a l’hora de sopar.
  • És molt recomanable que l’alumne esmorzi abans d’anar a l’escola per tal d’assegurar el rendiment escolar durant les primeres hores del matí.
  • Cal evitar els aliments processats, la brioxeria i els sucs envasats.
  • Cal potenciar la fruita sencera i la fruita seca per esmorzar a l’hora del pati, així com també l’aigua per beure.
  • Cal evitar la ingesta de llaminadures, ja que l’excés de sucre afavoreix l’obesitat i la càries.

EXERCICI FÍSIC

• S’ha de potenciar l’exercici físic. Caminar és la millor manera de moure’ns en un poble. És recomanable anar a l’escola a peu. La bicicleta o el patinet també són bons mitjans per desplaçar-nos.

HIGIENE DENTAL

• Cal que els nens/-es es rentin les dents diàriament, a partir dels 2 anys, com a mínim dues vegades al dia amb pasta fluorada (al matí i abans d’anar a dormir ).